Sidor

söndag 24 september 2017

Ibland är det enkla vackert.

Gårdagen var helgrå, men skön!
Regnet hängde i luften, men det regnade inte. Men man känner hur hög luftfuktighet det är. :-)
Och jag tycker att det är mysigt ändå.

Det är så vackert med regndroppar som pärlband överallt. Så vackert i det enkla.

 Jag älskar stor daggkåpa, men vi har "vild" daggkåpa lite överallt på tomten som är precis lika fin.

 Jag ska sätta fler till våren. De håller sig ju fina precis hela sommaren och långt in på hösten.

 Jag har också en hel del perenner på baksidan i radhuset, som jag ska gräva upp och ta med ut.
Det växer över alla bräddar där, så många går att dela på utan problem.
Det stora problemet är bara att det inte går att se var det växer på våren, så jag ska gräva upp nu i höst och ta med ut.

Jag var iväg och köpte lite höstblommor. Jag tycker att det är kul att ljung kommer i så många färger.
Dock hade jag velat ha lite mer kol i olika former, men det fanns inte.


Vår närmsta granne fyllde år i veckan och bjöd på kaffe, så jag gjorde en liten plantering till henne.

 Sen bytte jag ut lite bollkryss och annat i stora krukorna.

 En del planteringar är ju bara att slänga, men alla pelargoner som ser ut att må rätt bra, fick flytta in nu för att inte frysa fötterna av sig.

Jag sparade inte alla i år, utan 5 krukor fick flytta in, med två pellisar i varje.
Så får jag se om dom överlever vintern inne.
Jag vill ju inte vattna dem så att dom fortsätter att växa, men dom får inte heller torka bort.
Dock är jag lite feg på att klippa ner dem... men jag måste nog pröva att klippa lite hårdare..

Stora sonen med sambo kom ut igår vilket var jättemysigt.
Sambon behövde plugga, medans sonen hjälpte till med lite bärande och stuvande. Och - fyrhjulsåkande! :-)

Det blir lite för sällan vi träffas just nu, för att vi alla har så fulla kalendrar. :-(
Men det är ju mysigt när vi väl gör!

Idag skiner solen och det står krattning på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar