Sidor

söndag 17 september 2017

Där jag kan andas.

Nu är det på rull...Jobbjobbjobb.. :-)
Men det är skönt.
Jag har en ny favoritplats på kontoret. Som jag älskar att ta en kopp kaffe, sätta mig i en soffa och jobba.
Det känns ju som att man inte jobbar. (Och möblerna är såå snygga!)

En av morgnarna åkte jag på ett frukostmöte.
På plats kunde man lämna sina visitkort för att tävla om en långhelg med en sprillans ny bil.
Jag konstaterade att "näe, en långhelg duger inte. Ska jag vara med vill jag tävla om att FÅ en bil!
:-D"
(Vi får inte vara med i utlottningar och tävlingar och får absolut inte ta emot "gåvor")
En annan person som var där, tyckte att det hade varit hysteriskt kul om jag vunnit och sen stripat bilen med "Jag vann!" :-D
Men så kul ska vi inte ha...

Veckan har även innehållit en liten kris. Eller, en stor!
En av hushållets telefoner råkade nämligen åka med i badet. Oops.
Det tog en stund innan ägaren till telefonen vågade säga att det hade hänt (det var ju lite klantigt) men sen stängde vi av den, plockade ut korten och dammsög alla öppningar, för att suga ur eventuell fukt.
Sen fick den sova i en påse med ris hela natten.
Och -taddaa! Morgonen efter, funkade den.

Det har varit andra "kriser" i veckan, som gör att jag verkligen är glad att vi kunde åka ut till landet. För att få lugnet och rensa huvudet.

I det jobba jag har, träffar jag på så många tunga frågeställningar och får information som gör en matt.
Det finns massor i samhället som fungerar bra. Men det finns också massor som inte fungerar alls.
Där det rinner ut pengar och resurser.
Där man vill väl, men det blir så galet.
Och det är frustrerande. På riktigt frustrerande.
Jag var på ett möte, där jag satt med hakan på knäna stor del av tiden och sen blev jag rakt av arg.
Och jag var inte ensam om det.
Vi var flera som gick därifrån otroligt frustrerade. Över att man gett pengar till inkompetenta personer.
Där man gått över ån efter vatten.
Där man stolt presenterar en person som "otroligt kompetent" och sen visar det sig att personen inte hade en aning om hur livet ser ut och är på riktigt.

Det var otroligt skönt att komma ut på landet och bara njuta av tystnaden och dofterna.
Det är som att jag på landet kan dra riktigt djupa andetag och fylla kroppen med syre.

Senaste tiden har det ju regnat helt galna mängder här ute, så nu är det blött!
Solen sken och det var ett magiskt ljus. Tyvärr hade jag inte "riktiga" kameran med mig. Men det blev rätt coola bilder ändå. :-)

Det är rätt grönt fortfarande vilket jag antar beror på att det är så fuktigt.


Vårt svanpar cirklade runt och såg ut att ha det rätt gott.
Det har poppat upp svampar överallt. Mängder!
Synd att dom inte går att äta. :-)

Vi fick ju massor med fina grejer av gammelfarmor häromveckan.
Jag packade flera kassar som stått i tvättstugan och väntat. Och jag har glömt bort vad som var i dem så det blev rena julafton att packa upp dem! :-)

Jag gillar sånt här glas! Man ska nog dricka ur dem...men jag ställde i ett par värmeljus!
Najs.
Hon hade så mycket vackert som ju passar perfekt i den här miljön. Helst skulle jag ju vilja ha dem framme för att dom är vackra.
Små frukostskålar och äggkoppar.
Ni fattar ju att det inte går att lämna så här fina grejer!

Och det som var lite ballt, var att jag såg en skål när jag öppnade ett skåp. Va?
När vi köpte landet, lämnades en hel del kvar, bland annat en liten skål som jag gillar. Jag har försökt hitta fler, men inte sett dem någonstans. Inte på loppis och inte i butik.
Men- gammelfarmor hade en likadan som jag hade och en större! Wee!
Så coolt att kunna ha tex bär i den stora och grädde i de små.

Jag har en mängd med dukar och annat som ska plockas igenom, men det tar jag sen.
Några ska sys om till avskärmningar och solskydd.

Det var najs att äntligen vara på landet, även om jag inte riktigt vet vart jag ska börja med höstfixet.
Jag visste att jag inte hinner något sånt denna helg, utan den här helgen var till att vila och andas.

Sent på fredagskvällen gick vi över till grannarna, som har en tomt som består av en hel del berg.
På ett ställe har dom en klippskreva, där det går perfekt att elda lite brasa, utan risk för jordbrand.
Iofs var det ju så otroligt blött i backen nu att det nog skulle vara svårt att få fjutt på något ute alls.

Det var otroligt mysigt, trots att det kom lite regn emellanåt.

Jag kröp i säng rätt tidigt, för att jag skulle jobba dagen efter.
Det var ingen tidigt morgon, jag var på plats klockan 9 och ställde i ordning vårt tält.
Dock, fastnade jag i en poliskoll när jag var nästan framme.
Det är otroligt länge sedan jag behövt visa körkort och blåsa.

Vi hade bra bemanning och det kom folk i jämn ström. Jättekul!
Det är första gången det görs en sån här grej i just det här området, så vi hade ingen aning om de skulle bli en flopp eller inte.
Men det kom riktigt mycket folk.

Jag gillar såna här event och jobbar gärna! :-)
Nu hade jag ett pass på 3 timmar och det var lite "näe, ska jag sluta nu?" när mitt pass var över. :-)

Men, vi hade gäster på landet, så det var bara att susa hemåt.
Timmarna jag jobbade idag ska jag ta ut vid höstlovet.

Det har varit så skönt här ute. Det är inte bra att det går mer än 2 veckor emellan. Jag mår inte bra då.
Jag tror att det är svårt för andra att förstå det här med att vi bestämt oss för att flytta ut.
Senast häromdagen fick jag höra "ja, men skulle ni bo hela tiden är det ju inte samma grej, det är ju för att ni inte kan det..."
Och jag blir lite irriterad när jag hör det. Ingen annan vet ju hur det känns i oss. (Mig)
Att bara liksom nedvärdera det som att "det tycker ni nog inte egentligen".... JO det gör vi!
Man tror verkligen inte att vi ska flytta så snart vi kan.
Men det kan man hoppa upp och ge sig på att vi ska! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar