Sidor

måndag 28 augusti 2017

Livet är gott!

Vilken helg vi fick! Varm och solig. Men visst känner man i vinden att hösten är på väg, man får dra på sig en kofta eller jacka. Men det gör mig inget. Jag älskar att ha fleece eller koftor och ändå ha en lämplig temperatur.
På sommaren om det är lite kyligt och man klär på sig, ja då svettas man. :-)

Det mesta har ju blommat ut nu, men här och där kika några rosor fram och min Santana som inte blommat på hela sommaren, har stora knoppar nu!
Jag vågade inte chansa på att de inte ska bli uppätna, utan nätade in dem.
Egentligen är jag inte så förtjust i gula rosor, men den här är sååå fin och doftar ljuvligt.


Det börjar komma lite höstfärger. Det finns mycket rönnbär i år. Det är jättevackert med rött mot grönt.
 Ljung är också väldigt vackert och brer nu ut sig som en matta överallt.

 Även nypon är på gång nu. Lite sugen är jag på att sätta en nyponros och försöka ta till vara dem!

Det har verkligen varit helt otroligt varmt och fint.
Idag låg havet alldeles blankt och solen värmde på bra. Jag satt länge på bryggan idag och bara njöt.
Av havet, ljudet av hav, solen och luften.
Det är så fantastiskt och det är en klump i halsen när vi ska åka därifrån.

Lilleman var inte heller så sugen på att åka hem, vilket jag kan förstå. :-)
Vi har åkt massor på våra nya leksaker!
Inom området får dom sitta på när vi åker, för det är 20 i hela området och vi åker inte snabbare där. Plus att dom har hjälm.
På vår egen tomt får han åka själv på den lilla, med full mundering. Hjälm, handskar, ryggskydd osv.
Det är inte hastigheter på tomten heller, men han åker ju runt, runt, runt och vi har ett liiiitet dike och nu en jordhög som blir lite" vobblig" så det är lite roligare än att åka fram och tillbaks på gräsmattan
Åker vi utanför området eller fortare, då får dom inte åka med.

Vi var inte alls sugna på att åka tillbaks och det blev inte lättare av att de som  bor där på heltid tråkade oss lite. "va, ska ni åka härifrån, varför då?"

Ett par grannar som också funderar på att flytta ut permanent kommer kanske att göra så lite tidigare än dom tänkt, på grund av lite saker som händer framöver.
Tidigare har dom inte riktigt vetat hur det ska lösa sig, men när dom hörde att vi är på väg ut kände dom att det även är möjligt för dem och nu kanske det blir lite tidigare.
Det är en ganska märklig känsla, när vi sitter där på lördag kväll över ett glas vin och funderar på hur vi alla ska lösa det så att vi kan bo permanent.
Dom är ju också där så mycket det går och sitter som vi med kalendern och bokar in helger, klämdagar, extra semesterdagar osv för att få till så mycket tid det bara går.
Varje dag som man inte är där ute är liksom....inte 100% bra.

Nu går vi ju in i vår hysteriska period av födelsedagar och annat jox. Fyra födelsedagar, en farsdag, lucia och halloween. Och så två konferenser med övernattning.
Och lite annat jox.
Så, i kväll gick det iväg en massa datum till familjen där vi lagt in olika firande. Allas kalendrar är ju smetfulla för oss alla, så det är lika bra att vara ute i tid! :-)

Och idag var det som att jag fattade att det faktiskt är höst snart!
Det var bara +2 grader i morse! Vi fick snällt ta på oss vantar alla som cyklade och det VAR kallt! Usch!

 Nu rullar det på rätt friskt på jobbet. Det har varit ovanligt lugnt det första veckorna men nu kan man säga att det kommit igång på allvar.

Idag gick vi och provade en ny vegetarisk restaurang. Jag åt sötpotatis. Så. Gott! Mums!
Det är nog mitt nya favoritställe!
Man vet att det alltid är nyttigt!
Jag drack inget kaffe, men kollegorna gjorde och dom var helt lyriska sen!
Man har ju mandelmjölk i stället för vanlig mjölk och tydligen blev det otroligt gott.
Så, det måste ju prövas vid tillfälle.

Den här veckan är rätt full både dagar och kvällar, för sen smiter jag över helgen vilket ska bli så kul!
Det är den helgen som vi har varje år, men nästan samma upplägg varje gång, för att det är så mysigt!
Vi träffas, tjattrar, lagar mat, dricker vin, badar, shoppar och tjattrar.
Under 2 dygn hinner vi uppdatera oss om allt som pågår i våra liv. (Även om vi faktiskt hörs varje dag, nästan, så är det inte samma som att träffas.)
Man är hyfsat trött på söndagen när man kommer hem, men samtidigt är det som att ligga på laddning!

Trotts att jag går runt och hänger lite läpp och längtar till landet, så kan jag bara konstatera att livet är helt jäkla fantastiskt. Faktiskt.
Så mycket har ramlat på plats senaste åren och kommer att göra framöver också.
Jag får nypa mig lite, faktiskt.

Och- jag tänker på det varje dag. Hur lycklig jag är och hur lyckligt lottad jag är.
Det är lätt att glömma bort i vardagens röra.
Men - livet är gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar