Sidor

torsdag 7 november 2013

Var det ljus...

Så är vi i slutet av veckan igen.
Vart tog den vägen??
Just nu är det ju bara mörkt, blött och smutsigt! Bilen ser ut som en blöt sandlåda. Inuti!
Och det märks att man småfryser hela tiden. För, det är för varmt för vinterjacka och lite för kallt för höstjacka. Och då spänner jag mig och får ont i nacken och huvudet.
Segt är det.
Men, det är bara att bita ihop! Snart är det jul! yey!
( Not!)
Julen blir dessutom lite skum. Stora sonen kommer hem, vilket är kanonroligt! Han var hemma senast i somras!
Det är jätte länge sedan! Och det har hänt en massa här hemma sen han åkte och det har hänt en massa hos honom. Vi längtar efter honom nu....
Tur att han är här ganska länge, om vi ska hinna uppdatera oss och rå om honom! :-)
Men, stora dotter, rymmer!
Och inte vart som helst, utan till Kina!
Gissa om mor kommer att ha ont i magen? *dah*
Men, hon kommer att få sitt livs resa och upplevelser utöver det vanliga! :-) hon älskar att resa och har sett mer av världen vid 17 år än jag hittills gjort!

Nåja, jag förtränger det en stund till..;-)
Veckan har gått i raketfart. Jag har inte hunnit blogga alls.
Mest för att jag just nu skriver på 3 ISO manualer, en personalhandbok, tre presentationer, en företagsblogg och två Facebooksidor! :-)
Man kan säga såhär. Man ska akta sig för vad man önskar. Det kan slå in! :-)
(Jag har alltid velat skriva och nu får jag så att jag tiger.)

Vi har flyttat in på nya kontoret, vilket är jätteskoj! Vi hyr en plats på ett kontorshotell, med flera andra företag.
Kreativa härliga människor! :-)
Det är jätte kul! Plus att vi hittar små spännande butiker och matställen i den delen av stan.
Sen är det dessvärre lite meck, med att parkera. Plus att det är dyrt!
Så, snart är det dags att ladda SL kortet och börja åka kommunalt.

Men, vi börjar få ordning på torpet. Det tuffar på.
Jag har kommit igång med träningen igen vilket är suveränt skönt!
Men, häromdagen slog jag mitt knä i dragkroken på bilen, vilket gjorde skitont! Och jag har haltat runt och ojat mig.
Så, springa var det inte tal om.
Men, i morgon, då jäklars ska det lubbas igen! :-)
Sen kommer jag att somna i soffan!
Vilket jag gjort flera kvällar på raken nu.
Man bara måste älska senhösten....eller nåt...
Jag längtar till frost, minusgrader, lite snö och ljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar