Sidor

onsdag 13 november 2013

Halta Lotta

Ooo, vilken dag!
Förutom ett grymt bra projektmöte (nu är jag i läget, där jag bara styr upp och andra jobbar! ;-)) så har jag träningsvärk ifrån...tja....hell.
Men, det är samtidigt skönt! Det är "skönt ont". Och det är skönt att ha kommit igång igen.
Som jag behöver träningen!
Och som jag har saknat komplexfemman..
Igår körde jag hela baletten..
Annars var dagen igår mest pest. Dagen var bra planerad från start. Vi har ju alltsomoftast lite lätta logistikproblem.
Vi är på samma ställe oftast, men så ibland ska vi vara på olika.
Det är ohållbart att ta två bilar in till stan på morgnarna för att vi ska på olika ställen under dagen eller för att någon måste hem och hämta barn och någon ska ha ett sent möte.
Vi betalar en förmögenhet i biltullar och parkering. Och parkeringsböter! :-/

Så, nu har jag investerat i ett SL kort, som vi får samsas om. En bil in och den som kan åker tåg till andra ställen eller hem.
Eller tvärtom. En åker tåg in och vi åker samma bil hem. Typ.
Så ofta det går.
Så var tanken igår då.
En bil in, möten och jag skulle ta tåget hem.
Jomentjena.
Ett stycke godståg spårade ur. Och alla tåg åt alla håll stod still.
Och, eftersom tågen inte gick så tog alla bilen. Det var galet mycket köer.
Plus att det regnade i sidled. usch.

Jag gav upp till ett 10:30 möte. Jag bokstavligen vände och åkte hem.
Det finns gränser till hur man köar och trasslar.
Maken stod ut och kom för sent. Men gick på mötet. Som tur var, för han fick med sig en del fina referenser hem! :-)
Min dag fortsatte med jobb, men det var en dag när inget liksom går smidigt.
Och sen till tandis med Lilleman.Som var försenat och det sen tog jättelång tid. Vi går på tandläkarhögskolan och dom måste ju få öva, men det tar sån tid...
Vi sprang ut sen för att inte få böter på bilen, igen!
Jag var på skitdåligt humör framåt kvällen. Grinig och sur.
Så, när resten av familjen kom hem, meddelade jag att man inte skulle prata med mig. I stället drog jag på mig träningskläderna och gick ner i gymmet.
3X Komplexfemman. Med 10kg, 13kg och sist 15kg på stången. Ah! Skönt!
Jag riktigt känner hur det släpper i min spända rygg.
Sen, löpband. Ett Olga PW pass med fullt motlut i 25 minuter och sen lite smålufsande i 10.

Sen, när jag klev av, rann svetten av mig - men jag var på mycket bättre humör! :-)
Det slår aldrig fel!
Man får igång endorfinerna och det bokstavligen rinner av mig..
Men jag tog slut! Kaputt!
Och i morse, när jag klev upp...vilket jag iofs aldrig gör. Jag halkar ur sängen eftersom jag alltid har ont i bäckenet när jag vaknar.
Jag är numera så van att jag halkar ur säng och efter en stund släpper det.
Men, idag kände jag träningsvärken direkt.
Och så ett ont knä på det!
(Jag har alltid ont i knäna..kärringen är gammal! Men, för ett par veckor sedan, slog jag höger knä i dragkroken på min bil. Aj. som. fan. Nu har jag jätte ont och det blir inte bättre när jag tränat...)

Det var halta Lotta som tog sig ner till köket...
Sen kom jag på att kunden jag skulle vara hos idag, har en låååång trappa upp till kontoret. Kul!
Och det blev lite "ajajojojajjaja" innan jag var uppe! :-)

Så i kväll blev det inget gymmande. Knäet säger ifrån.
Vi ska på Konferens med lite, ska vi säga, viktiga personer i morgon och då kan jag inte komma haltande.
Det är en heldagskonferens om jätte spännande saker, men vi hinner bara lyssna på ett föredrag. Sen blir det järnet till kontoret för att förbereda en dragning, sen direkt till stora dotterns skola för utvecklingssamtal.
Maken vickar av mig där, för att åka och hämta upp en bil som vi lämnar för service på morgonen och hämta sen barnen.
Och jag hoppas verkligen att tågen går när vi ska hem! :-)

Sen är det plötsligt fredag!
Jag, börjar ett nytt uppdrag, som kommer att vara varje fredag ett tag framöver. Kul! Jättespännande verkligen...
Och så måste vi förbereda ett föredrag vi ska hålla på måndagen.
Jag hade en idé om att vi ska hinna till gamla kontoret och köra hem lite julkartonger, men det vete sjutton om vi hinner.
Det har börjat julpyntas lite här och var i området och Minime ylar av glädje.
Vi har massor i kartongerna, om vi bara hittar dem! :-)

Ett par kartonger kanske jag hinner fiska med när jag åker för att bokföra lite grand.
Sen är det helg!
Hjälp vad veckan gått fort!
Och det är lite sjukt när man nu bokar in möten och det blir i mitten av december! Va!

Det är dags att börja tänka julklappar!
Hm...lika bra att boka in det i kalender nu på en gång!
Vi kommer att vara som urvridna trasor, antar jag när vi väl är där.
Men, det är en rätt mycket ledighet, så vi ska väl hinna gå runt i pyjamasen och såsa ett par dagar...;-)

2 kommentarer: