Sidor

måndag 25 november 2013

Den soluppgången!

Så var veckan igång.
Jag vaknade av att minime kröp ner under mitt täcke. Jag la en hand på hennes rygg och konstaterade att hon inte hade feber.
(Hon fick 5 års sprutan i torsdags och hade feber under fredagen, som försvann under eftermiddagen, men jag har varit beredd på återfall hela helgen...)
Däremot var hon lite kall, så det var nog orsaken till att hon kom.
Det gör hon sällan annars...

Jag konstaterade att jag kunde sova en timme till.
Idag hade vi en jobba hemma dag, vilket gör morgnarna lite lugnare än om man ska var ute hos kund 8:30.
Lite lyxigt faktiskt! :-)
Och - den här synen gjorde inte alls ont!
Varje morgon, när solen går upp, så står jag och njuter av den!Vilken skillnad på läge!
Jag kan inte se mig mätt på soluppgångar! Den har vi inte haft nöjet att se på en massa år. Jag har en hel del att ta igen! :-)

Barn lämnades och sen direkt hem, för att jobba fram den workshop vi håller i morgon fm.
Om folk bara visste, hur mycket tid man lägger ner, för ett par timmars workshop eller föreläsning.

Vad vi ska prata om, är aldrig ett problem.
Att begränsa oss, det är däremot en utmaning! ;-)
En massa info behöver fås in för att kunna ha en vettig kommunikation. Men, det får inte bli för långt.
Så, först blajjar man ut en massa text.
Sen tar man bort en massa text.
Sen provläser man.
Sen  provar man själva dragningen. Sen delar vi upp den mellan oss för att vi ska prata om de delar vi kan bäst.
Sen provläser man igen och redigerar text.
Sen provläser man igen.
Sen timar man.
Sen tar man bort text.
Sen svär man.
Och sen drar man det igen.
Typ.
Man kan säga, att skulle vi ta betalt för hela processen, så behövde vi inte göra mer den här månaden! ;-)

Nu tar vi inte betalt alls, faktiskt. För, den här grejen är för en Fokusgrupp, där vi ska testa våra teorier och intresse för det vi vill göra framöver.
Vi är jättenöjda över att workshoppen fylldes på bara ett par timmar, när våra samarbetspartners mailade ut om intresse fanns att var med och lyssna.
Så intresse finns! Nu ska vi se om våra teorier håller! :-)
Och vad och hur vi ska utveckla det framöver.
Vi vet ju precis vad vi vill göra.
Och -det gäller att ha en plan! Och att lyssna på de som skulle kunna vara kunder.

Nåja, vi tog en snabb paus mitt på dagen. Maken käkade och åkte för att titta på en lokal där han ska hålla en kort föreläsning om ett par dagar.. Mer om den sen! :-)
Jag, åkte för att fixa till mina naglar.
Vem behöver äta, liksom! ;-)

Eftermiddagen innebar lite obehagligt jobb med.
Allt är inte kul. Men, ibland måste man. Jag vänjer mig att sätta ner foten! ;-) Det är lite ovant att var ytterst ansvarig numer och inte kunna putta fram maken! :-) Nu måste jag lösa obehagen.
Men, vi måste värna vår tid.
Sådant som inte funkar, avtal som inte uppfylls, sådant kan vi inte lägga tid på.
Så, då får jag berätta det.
Men, det förvånar mig att man väljer att inte ta problemen när dom dyker upp, utan bara stoppar huvudet i sanden och hoppas att problemen ska försvinna.
Det gör dom ju inte, dom förvärras, oftast.
Så, nu har jag satt en deadline så får vi se.
Jag är benhård med vissa regler. Dom bryter man inte. Det är inte proffsigt.

Nåja, dagen gick fort och vips dags att hämta barn och slänga in lite mat i ugnen.
Under tiden smakade jag på dessa.
Vilket var dumt! Jösses vad goda! Rena rama godiset!
(man ska inte läsa innehållet! Det är galet mycket socker!)

Namnam!
 Efter middagen och allt "måste" var gjort, drog jag ner i gymmet.
Det är så perfekt att köra ett Olga pass, när jag behöver tänka och ladda.
För, när man kör fullt motlut och nästan springer, då kan man inte tänka på annat än musiken i lurarna och att sätta fötterna framför varandra, för att inte ramla på näsan!
Det gick jättebra.
Nu ska jag försöka lägga mig tidigt, för att vara uppe tidigt i morgon, så att vi inte behöver dyka upp med håret på ända! ;-)
Det ska bli så jättekul!
Och jag måste nästan nypa mig i armen, igen, över att jag har världens roligaste jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar