Sidor

söndag 10 november 2013

Mörkt men gott!

Ok. Här kommer absolut sista gnällmailet.
Vad. det. är. mörkt!
Galet!
Och smutsigt. Att ha barn under 7 år den här årstiden är inte kul. Allt är blött och allt är skitigt.
Och mörkt.
Har jag nämnt att det är mörkt???

Igår, blev jag nästan lite chockad över att det inte regnade! Wow liksom.
Och att solen sken! En stund i alla fall! :-)
Efter lite bokföring pep jag in till kontoret i stan.
Där bjöds det på glögg, pepparkakor och ost! Mums!
Vi hade två inplanerade möten, men dessvärre avbokade en. Möte två blev av och blev riktigt bra!
Nu ska det bara skrivas under lite olika avtal och sen kör vi så att det ryker! :-)

Och det är så skönt nu, när vi sitter på nya kontoret. Att vi kan ha flera möten på rad, utan att behöva kuska över halva stan eller Stockholms län!
Nu kommer folk till oss.
Skönt!
Men, ändå skönt att det var fredag!
Åka hem, dra på sig mjukisbrallor och tofflor.
Och laga en god middag. Det har blivit "snabbmat" hela veckan. Som makaroner och köttbullar, typ.
Vissa veckor blir det så..
Men, igår blev det gottigottgott. :-)

 Barnen och jag lyxade till det och åt glass till efterrätt! MUMS!

Sen kroknade jag i soffan...
Händer oftare och oftare numer! ;-) Jag tror att det beror på att soffan är så skön!

Idag sov vi ganska länge... Maken skulle iväg på bilutställning med polare och fick dessvärre gå upp till klockans pling..

Jag slängde ut mattor och täcken på vädring och städade av lite.
Sen drog vi till centrum, barnen och jag. Det blev lyxlunch! ;-)
Jag äter inte på McD längre. Jag är ledsen, men maten är äcklig! Bukfylla. Det är inte gott.
Eller, jo, pommesen med mcfeastdip. Men man känner ju hur hjärtinfarkten kryper på direkt! ;-)
Nåja, barnen petade i sig och jag åt en halv av Minimes burgare.

Sen köpte vi present till Far. Men vad det är kan jag ju inte visa!
Det får bli i morgon! :-)

Minime har ledsnat på att ha Jeans. Och jag förstår henne. Nu när det är galon och överdragsbyxväder, så är jeans obekväma.
Hon ville ha mjuka byxor. Och Lindex är bra på mjuka byxor. Och har ju alltid ta 3 betala för 2 (ja, jag vet, det känns billigt och bra! ;-) Men, man tar in på gungorna det man förlorar på karusellen, men vi struntar i det nu...) på baskläder.
Och så härliga färger!
Hon fick välja själv och tog tre olika varianter. Jag är så glad att hon valde blått också! Snart kanske den rosa perioden är över! ;-)
Jag har inget emot rosa, alls! Men, det är ju kul om det finns lite variation... Hittills ska allt vara rosa!
Lilleman har gnällt över att han frusit på dagarna.
Han har vuxit ur en massa kläder, så det har blivit en massa kortärmat, men det är för kallt nu.
Så, hans tröjförråd uppdaterades.
Det finns så mycket fint!
Även han fick ur basutbudet.
Jag frågade om han var för stor för Bamse, men det var han inte! :-)
När vi var klara och klev ut ur butiken, frågade båda barnen varför det var så mörkt och om det var kväll.
Det var det inte.
Men det ösregnade!
Och var otroligt mörkt. Man blir väldigt tidsvill märker jag. Man har ingen aning om vad klockan är!

När vi kom hem, upptäckte jag inte så förvånat att allt jag hängt ut på vädring var väldans blött!
Oops...
Bara att hänga in på tork.

Sen pep vi iväg till kompisar på middag.
Och vilken middag! Åh..tre rätter och suveränt gott! :-)



 Jag kan meddela att vi rullade ifrån bordet!
 mums igen!
Det har verkligen varit en helg i matens tecken! :-)

Båda barnen somnade på hemvägen och bars i säng.
Och nu har maken somnat på soffan..
Honom tänker jag inte bära upp! ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar