Sidor

söndag 27 januari 2013

Full som en pirat!

Jag kan konstatera att det är tur att vi bor ganska långt ifrån min svägerska.
Bodde vi grannar, då rullade jag fram!
Jäklars vilka goda grejjer hon alltid har. Och jag kan inte låta bli att moffa! :-)
(Som jag sa till en annan gäst "man kan ju inte vara oartig", med munnen full av grädde! :-))

Idag firades en liten 3-årig kusin.
Som gillar pirater. Så det var en hel drös med pirater inklusive en morfar i full mundering.
Jag lägger dock inte in bild av honom här! :-)

Smörgåstårtorna missade jag att fota. Men, dom kommer ifrån ett konditori som är känd för sina smörgåstårtor.
Löjligt goda. Med inte så hög/ mycket botten egentligen, men massor ovanpå!
Tjockt med räkor på den ena och Brieost och olika salamin på den andra.
Åh...Det går inte att bara äta en liten bit.

Till fikat fanns det tårta, som jag lyckades avstå.
Och små, små minisemlor!
Jätte söta!
De lyckades jag också avstå. 
Men, här gick jag bet!
Marängmuffins! Jag åt bara en, men kunde lätt ha ätit hela fatet! Utan problem!

Mätt är inte rätt ord.
Proppmätt...

Som tur var, har tonårsdottern intagit gymmet! ;-) Det skulle vara stor kräkrisk om jag lyfte nåt tungt nu! :-)
Jag ska ägna mig åt tvättvikning och veckoplanering.

Dags att rätta sig i ledet och få tillbaks rutiner. Det mår jag bäst av.
Eftersom maken däckade och jag åkte bort, har vi tappat en hel jobbvecka.
Det han hade planerat fick ju bokas om.
Nu är det dags att få allt på rätt köl igen.

Tur att träna och jobba är en av mina favorit grejer! Som gör att jag mår bra!

Jag är en "till" person, vilket betyder att jag alltid jobbar framåt, Till det jag vill uppnå.
Då ältar man inte där man är, utan fokuserar på vart man ska och hur man ska uppnå det.

Just nu är det "välbefinnande" jag vill "till" och då gör jag sånt som jag mår bra av och reflekterar mycket.
(Min motsats är en "från" person. Den personen kanske inte vet vad den vill uppnå, men den vet vad den vill ifrån. Tex obehag eller sorg. Då är det lite knepigare att hitta rätt väg att ta sig "ifrån" eller ur, känslan eller situationen. )

Sen kan jag höra pappa! :-) Hur han tittar lite snett och säger "vad sitter du här och surar för nu då?" :-)
Är det något jag har fått från båda mina föräldrar så är det just det. "Bryt ihop och gå vidare!"

Inget gnäll, det hjälper inte! Kavla upp ärmarna och kör! :-)

2 kommentarer:

  1. Det verkar som vi ätit smörgåstårta från samma ställe! Mamsen fyllde 65 idag och hade party.

    SvaraRadera