Sidor

torsdag 17 januari 2013

Den som spar, den har sparat..

Idag lyser en lite blek sol över huvudstaden och det singlar lite lätt snö i luften.
Vackert!
I morse släcktes gatbelysningen när jag lämnade på dagis! Det betyder bara en sak!
Det har blivit ljusare på morgonen! :-D

Jag vaknade dock med jätte ont i ett öra och ner i halsen!
Det hörde ju inte alls till planerna!
Jag hade ju planerat att träna idag! Men det hoppade jag över. Jag vill inte köra pulsträning med nåt "skit" i kroppen.
För nåt virus har vi nu igen.
Minime har fått små nässelutslag lite här och där i flera dagar. Det började med en lapp på en pyjamas som hon hade legat och kliat på.
(Varför alla dessa jätte stora lappar på alla kläder!? På hennes trosor är lappen lika stor som själva trosan!)
Det lilla kliandet eskalerade så att hon hade en röd nässel "krage" stackaren.
Som tur var försvann det nästan direkt efter en slatt antihistaminer.
Men det har kommit och gått lite under veckan. På lite olika ställen.
Nässelutslag beror ju ofta på att kroppen har nåt virus och det blir lite "owerload" om man har känslig hud.
Hon har dessutom ätit enorma mängder citrusfrukter senaste veckan, vilket man också kan bli överkänslig emot.
Jag reagerar ju lite då och då på olika fruker och kan inte äta äpplen alls tex.

Nåja, det som sitter och gnager i mitt öra, är troligen samma virus.
Jag hoppas att det går över, för att flyga med ont i öronen är ingen höjdare.(eller, det är ju det det är..högt! *moahahha*)

Så, idag är det jobbajobbajobba för hela slanten..
Jag har roat mig med att städa mailen, alla dokument och usb minnen. Och -göra säkerhetsuppdateringar.
Jag har lärt mig den hårda vägen, att datorer kan haverera, att mailen kan krascha och att usb minnen plötsligt inte funkar.
Och då gråter man blod om man inte har jobben sparade på flera ställen.
Så nu ser jag till att spara saker helt galet ofta.
Jag mins när en konsult som jobbade hos oss tappade en hel dags arbete, pga att det sparade materialet försvann när hennes hund (!) hoppade upp på tangentbordet.
Och jag tyckte att det var så grymt oproffsigt att inte lägga alla kunders material på ett usb minne direkt.
Jag hade aldrig erkänt det för min kund, kan jag säga! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar