Sidor

onsdag 27 september 2023

Barnbarn och födelsedagar!

Det har varit en otroligt mörk månad på flera sätt. Den kriminalitet vi ser nu är ju helt obegriplig. 
Jag har sååå mycket tankar om det, men försöker att inte låta det ta över. Jag är inte en människa som oroar mig speciellt mycket, är ganska rationell och ser det fina i de flesta och det mesta. 
Men - nu har det krupit in under skinnet. 
Att ha tonåringar som vill vara ute är inte kul nu! 
Nu, skjuts och sprängs det inte bland kriminella mot kriminella. Det skjuts och sprängs överallt och ingen går säker. Det är ett krig, bokstavligen. 
En kvinna dog hemma i sin säng, när grannhuset sprängdes. En kille sköts på en Idrottsplats där det tränade barn i närheten och unga killar som varit springpojkar har bokstavligen avrättats. 
Helt galet. 
Nu har man ju ögon i nacken överallt, för det finns liksom inte områden man kan undvika, för våldet finns överallt. 
Men, man måste djupandas och våga tror på att det ska gå att få ordning på hela skiten. 

Jag började jobbveckan med att åka iväg och vara med på ett frukostmöte som jag själv inte var inblandad i. 
Kul! Det är så härligt att träffa gamla och nya kontakter och bara njuta utan att behöva ansvar för något alls! :-) 

Vi har jobbat lite längre dagar och varit på kontoret oftare än brukligt vilket hundarna märkt. :-)
Dom är jätteduktiga på att bara softa när vi är borta och är ofta lugnare än när alla är hemma och springer omkring.
Men dom är supergosiga när vi väl kommer hem. 

Jag har klickat hem ett par vinterstövlar. Jag älskar att ha kjol och klänning även när det är vinter och då vill jag har högskaftade stövlar.
Men det är inte lätt att hitta några jag kan ha! Jag har rätt breda anklar och underben, även när jag väger betydligt mindre. Jag har alltid få leta ihjäl mig för att hitta stövelskaft som funkar. 
Gummistövlar funkar aldrig, där får jag köpa låga. 
Det märkliga är att när jag säger det så är det alltid flera som vittnar om samma problem, varför görs inte stövlar med bredare skaft? 
Jag har letat som en tok och hittade ETT par på Cellbes till slut som var över 45 cm i omkrets. 

Som tur är så var dom snygga! :-) Men jag hade velat ha ett par låga med lite grövre sula också, men där gick jag bet. 
För många år sedan hittade jag både ett par med klack och ett par lägre som jag bokstavligen slitit sönder tills det läckte in vatten både här och var. 
Nu får jag ha dessa i många år igen.. 
Det är så smart att ha en kedja bak som ger fler cm! 
Varför inte göra så på fler stövlar? Eller snörning bak. (Det finns så kallade "mormorstövlar" med snörning fram, men dom är jag inte lika förtjust i) 

Det är fortfarande varmt och skönt ute, trots att det är första oktober idag! 
Förr helgen badade hundarna! 
Det gäller att njuta av det härliga höstvädret så länge det funkar. 

Vi har också haft en magisk måne. 
Det är så mysigt att ta lite senare promenader nu, när det är mörkt och det lyser så fint i det flesta trädgårdar. 

Jag hoppas på mycket julbelysning denna jul. Förra julen var ju elpriserna så galna att ingen hängde upp något. 

Vi har dragit igång födelsedagspärlbandet nu också. 
Lilla prinsessan fyllde 2 i veckan och firades nu i helgen. Hon är så löjligt söt så det är helt galet.
Och nu är det pippi som är poppis. :-) 

Nu pratar hon massor och det är full fart både på ben och hjärna hela tiden! :-)

Vi gjorde vårt att påverka henne och köpte Hello Kitty kläder! :-D 
Och en riktigt glittrig liten handväska, som vi fyllde med blingbling, så som örhängen, armband och pärlor! :-D 

Vår minsting Mattisvar också på plats och på gång! 
Han är inne i värsta utvecklingsfasen nu och rätt sur mellan varven. Eller "skitgnällig" som hans mamma säger! :-D
Men det är inte konstigt, mycket ska falla på plats runt halvåret. Plus att han ju inte kommer någonstans!
Mycket gnäll släpper när dom får igång krypandet och kan börja hålla i saker. Skitsöt är han också!

Jag, har fortfarande svårt att greppa och fatta när vi är på ett liknande kalas, att fyra av barnen är mina och tre av småttingarna är mina barnbarn. 
Det är liksom för stort och för galet! Den här lilla killen är mina gener! Sjukt ju! :-D

Tänk när jag är 90 och fyller ett stort rum med mina barn, barnbarn och barnbarnsbarn! Det går liksom inte att förstå... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar