Sidor

torsdag 20 april 2023

Han är här!

Nu är han här, vår nyaste lilla stjärna! 
En dryg vecka tidigare än BF och så pytteliten! 
3,5kg och 48 lång. 
Mina barn har vägt som minst 3,7 så han känns så liten, men helt perfekt! 
Så runt och fint huvud. Lilla gubben..
Dottern fick värkar ett par dygn innan han kom och dom var hos oss timmarna innan dom åkte in till förlossningen för tredje vändan och sen blev kvar innan han kom den 19 april 12:05
Det blev rätt många timmars oro och vankande för min del. Jag var också sambandscentral för syskonen som inte ville störa. :-) 
Man är ju orolig över att något ska hända, att bebisen inte är frisk eller att dottern ska förlora massa blod, men allt gick jättebra och dottern kändes pigg och lugn när dom var inne på efterkontroll på fredagen och mellanlandade hos oss.

Jag jobbade och skulle skynda mig hem på eftermiddagen. Då hade det hänt en större bilolycka på huvudleden så jag fick trassla mig igenom ett bostadsområde jag aldrig varit i. 
Den paniken! 😄 "jag måste hem!" 
Man kan ju inte missa bebisgos!

Jag var rätt slut när helgen kom. Jag hade ju inte sovit perfekt direkt och på fredagen hade vi ett större event. 
Vårens sista tänkte jag skriva,  men det var det ju inte alls.
Ett mindre och ett lite större är kvar. 
Det som är kul nu är att det kommer mycket folk igen. Det är så kul!

Jag tog sovmorgon på lördsgen, men vaknade ändå hyfsat tidigt.
Jag bill inte missa en minut av denna härliga värme! 
Vi drog i vanlig ordning ut i skogen. 
Vi gick en stig som jag gått tidigare, men nu gick vi ännu längre för att se lite vart man kommer ut. 
Det blev en jättelång sväng! :-) Men skön! Så vacker skog och miljöer. 
Ställen vi aldrig skulle gå på om vi inte hade hund och vi träffar folk vi aldrig skulle träffa på annars. 
Det är en helt annan värld.

Precis som när man har små barn, så hittar man andra småbarnsföräldrar och lika är det med hund har jag märkt!
Häromdagen var jag på ett ställe med massor med folk och i förbifarten nämndes hund och plötsligt pratades det om träning och annat och man får kontakt med personer som aldrig skulle säga mer än möjligen "hej hur är läget". 

Nu har värmen verkligen kommit! Jag vet att det kommer att komma ett bakslag, men just nu njuter vi för fulla muggar.
Heidi fick följa med på promenaden nu för första gången sen i februari. Hon orkade inte riktigt hela vägen och jag bar henne i jobbiga backar osv. Men hon var så lycklig att få följa med! :-)
Hon är ju inte dum, så hon vet ju att det händer kuligheter när vi går ut och hon inte är med.... 

När vi kom hem tog jag fram kylmattorna och båda la sig på dem frivilligt. Bella låg en stund på varje matta och flyttade emellan. 
Dom funkar otroligt bra. 

Vi började greja i trädgården nu också. 
Det finns massor med smågrejer som ska fixas innan vi kan börja bygga trall vid uteplatserna. 

På en plats ska vi ta bort mängder med plattor och så gräs i stället. Hela trädgården ska bli mjukare och växter som växer upp mot fasaden ska flyttas bort. 
Vi behövde fixa korvbröd och åkte till lokala centrumet och där visade det sig att det var en vårmarknad och blomsterbutiken sålde blommor till bra pris. 
Perfekt ju, så slapp jag åka längre bort än så. 

Så nu är stolparna vid vägen fixade. :-) Det är så mysigt att ha påbörjat vårfixet.

Det är så härligt att kunna vara ute så här mycket! Att kunna vara ute en stund varje kväll och fixa, det har jag längtat efter i alla år. 
När det är fint väder, eller även när det är regn, så får jag lite panik om jag inte kan vara ute. Jag älskar att vara ute! 
Det var en gnagande känsla hela tiden i radhuset att jag ville ut. Inne äter, sover och jobbar man, sen vill jag vara ute all annan tid. 
Nu kan jag var ute så mycket som jag bara vill, det finns alltid något att göra eller fixa eller så sätter jag mig bara med en kopp kaffe! :-) 

I´m a simple woman! :-) 

Mja, man måste lägga till böcker också! ;-) Sen är jag nöjd!
Jag ha en författare som jag verkligen gillar och nu har hon kommit med tre nya böcker som jag helt missat, så de köpte jag så har jag att läsa hela våren.


Det är härligt, för nu känns det som att jag och vi i familjen är lite i fas igen. Allt rullar på, inga stora problem som ligger och skaver, alla är hyfsat friska. 
Vi har massor att göra under våren och sommaren, med våra två hus, men det är bara kul. Planerar man bra så funkar det fint. 
Jag gillar ju inte att saker går långsamt och att jag inte har att göra, jag har hellre kalendern proppfull hela tiden och tja, hmpf, det ser jag ju ut att ha! :-D
"Har man inte att göra, så skaffar man sig" heter det ju och snacka om att jag har skaffat mig! ;-)

Men, det gäller att kunna njuta också, av de små stunderna och varje dag. Och det gör jag! 
En stund vid solnedgången är inte illa! 

Nu ser jag fram emot en härlig sommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar