Sidor

onsdag 1 januari 2020

Hej då 2019 välkommen 2020

Så är vi då på andra sidan. Nytt år. 2020. Nytt decennium! Galet när man tänker efter.

Årets sista dag vaknade vi till strålande sol. Fantastiskt vackert.

 Det gick ju bara inte att låta bli att ta vara på det vackra vädret så maken och jag klädde på oss och gick ut på en timmes promenad.
Så skönt! Både med ljuset och friska luften. Sakta ser man redan ett annat sorts ljus.

 Jag såg till att äta en ganska rejäl lunch, för att inte vara för hungrig vid middagen.
Lax, jag bara älskar lax... och med en klick romsås är det ju ljuvligt!!

Sen fixade vi till oss och åkte för att fira in det nya året med delar av storfamiljen.
Mina vuxna barn firade på annat håll detta år.

 Som alltid åt vi otroligt god middag och man äter ju alltid lite för mycket. :-)
Vi spelade lite olika spel och som alltid, så blir barnen lite trötta innan det är dags för 12 slaget. Är inte det märkligt?
Övriga ledig dagar brukar man få tvinga dem i säng efter 00! Men inte på nyår..--

 Vi sköt lite raketer och skålade in nya året, innan vi åkte hemåt.
Jag var helt säker på att det skulle vara ganska lite trafik där vi 01:45 men inte då. Det var rätt mycket trafik genom stan...

Det går ju inte att somna direkt man kommer hem, så vi somnade väl framåt 03 hela högen och vaknade ju då ganska sent idag.
Men det får man ju göra på nyårsdagen. Jag njuter som alltid över att inte vara bakis. Det är så bortkastad tid...

Jag drog igång med mera städning. Det gör jag alltid på nyårsdagen! :-) Det brukar ju vara julpyntet som ryker, men det har jag ju redan slängt ut, så nu gav jag mig på frys och kyl.
Allt plockades ut, det som inte var ok slängdes och båda städades ur.
Man hittar en del spännande längst in....

Sen åkte jag och uppdaterade maten. Allt "inte ok" ut och fräscht och nyttigt in.

 Sen jag jag mig även på skafferiet och har slängt en hel del torrvaror som inte ens var 1 år för gammalt utan 2!
Så nu är det städat rejält. Så skönt att veta vad som verkligen finns i skåpen.
Det märks att vi haft en höst när vi knappt varit här känns det som. Jag har jobbat en hel del sena kvällar och långa dagar, jag har vevat ihop något snabbt till mig och barnen har lagat något till sig.
Maken har ätit sitt.. Och vi har handlat lite "ad hock".
Det går inte längre.
Nu måste vi på banan med maten igen och göra mera i taget så att det finns matlådor och även långkok osv så att det finns att värma.
Och saker som Lilleman kan veva ihop till sig där emellan. Han äter nonstop nu och växer så att det knakar.
Båda gör... Vet inte riktigt var det ska sluta..

Vi hade täkt åka en sväng ut i skogen idag men vi hann inte! :-) Vi vaknade lite för sent och det blir ju mörkt rätt fort.
Men det hade varit en upplevelse om vi åkt till den sjö vi tänkte på, för himlen glödde denna kväll!
Så vackert!
 Årets första dag visade sig från den absolut härligaste sidan!

Nu har jag städat av köket och tagit in årets första tulpaner, nu kommer det att stå tulpaner i köket tills det blir vår! :-)

 Jag skrev ner mina träningsmål för 2020 igår.
4 pass i veckan ska jag försöka mig på. Det borde gå, för jag räknar även in yoga i det och det gör jag ju nästan varje kväll eller en stund varje morgon.
Det borde gå... ofta tränar jag styrka eller kondition i någon form fredag, lördag och söndag och så yoga i veckorna.
Vissa helgdagar burkar det kunna bli en sväng ute i friska luften plus yoga. Så det ska gå! :-)
Årets första pass blir yoga.

Löfte två är som jag tidigare skrivit, att få ordning omkring mig. Var sak på sin plats. Det har jag haft som löfte tidigare år med, men nu ska det banne mig gå! :-)
Jag är hjärtligt trött på röran.
Det är en utmaning att bo på två ställen, plus att mitt hjärta inte är _här_ men jag trivs ännu sämre när det är rörigt.
Och jag måste inse att ska det vara sån ordning som jag vill ha det, då måste jag göra det själv.
Som så mycket annat.
Ska det blir gjort /ändring, ja då får jag se till att det blir det.
Jag kan inte vänta på någon annan, eller tro att andra har den prioriteringen som jag har. Jag måste bara kavla upp ärmarna och det tänker jag göra på många sätt och plan detta år.
Vad vill och behöver jag? - Se till att göra det.
Vad behöver styras upp runt mig? - Gör det.
Vem behöver jag hålla i öronen, för att det ska skärpa sig? - Bara gör det.
Jag vet vad som ger energi och vad som tar. Jag vet vem som ger energi och vem som tar.
Nu ska jag välja rätt och prioritera rätt.

Välkommen 2020!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar