Sidor

söndag 15 april 2018

Sköna helg!

Åh, vilken skön helg vi haft!
Vi vaknade till värsta härliga lördagen! Strålande sol och ca 15 grader och helt vindstilla.
Så najs!!
Jag vaknade hyfsat tidigt och gick ut. Det går inte att hålla mig inne om solen skiner! :-)
Maken som kom ut ganska sent tog sig en sovmorgon.
Barnen åt frukost och kom också ut.

Jag passade på att plantera blommorna jag köpte med ut. Lite vårigt blev det.

 Sen gav jag mig på den stora vedhög som stora dottern började på när hon gjorde illa sig.
Det var prio 1, för om högen inte flyttades skulle gräsmattan under dö. Flera vedbitar var fastfrusna så jag kunde räkna ut att det var is under högen.
Barnen hjälpte till, så jag klöv och la i två skottkärror, Lilleman körde skottkärran och Minime tömde den i vedskjulet.
Och så höll vi på så och vips, var högen väck! :-)
Yey!
Maken och ett par grannar gav sig på tomten och alla jordhögar, som bitvis var frusna!
En liten grävmaskin och en minidumber kördes hit och dit och flyttade jord.

Minime var jättelycklig för hon fick provköra dumpern minsann! :-)

Jag är inte så lycklig över det här. Hallen. Närmast i bild ser ni leran, som finns i HELA jäkla huset!
Men, nu har jag köpt en ny hallmatta, som ska läggas in snart. Eller, den är inlagd, men den måste justeras lite.
Sen ska jag visa bild - skillnaden är enorm. :-)

 Sen kom ett moment som blev lite spännande.
Just där Minimes lilla, toksöta, röda hus står, har det blivit en svacka i backen. Den här otroligt blöta hösten/ vintern har visat upp att det är tomtens typ lägsta punkt och det har stått så mycket vatten att vi tom pumpat bort med dränk pump!

Så, när K, som fixar markarbetet tittade på mig och sa "vi borde flytta huset och fylla upp där"...så sa jag "gör det då" :-)
Lättare sagt än gjort då. Grävmaskinen var tillräckligt stark, men armen aningen för kort. Så räckvidden blev inte tillräckligt lång. Men, efter lite trix och några svordomar, så flyttades huset lagom långt, så att det gick att fylla upp där.
Nu, när huset redan står på en annan plats, ska vi nog flytta huset helt och hållet.

 Och det är ju lite lattjo. Vi har ju precis bestämt att det ska bli ett inglasat uterum/ orangeri och ett liiite växthus.
Bra så. Men. Så såg jag ett hus, som en bekant la ut på fejjan, som var till salu. Det huset såg nästan precis ut som vårt och dom hade gjort nåt helg galet snyggt på terrassen.
Jag skickade länken till maken och han blev ju eld och lågor!
Så nu har vi tänkt om - igen! :-)
Det går ju bra det här. Not.

Nåja, jag hann även tvätta båda bilarna innan det var dags för middag. 
Lilleman och jag tog en promenaden ner till havet innan för att hinna se solnedgången. Och den var ju magiskt!
Solen var på väg ner och hela havet var som guld!


Fantastiskt. 
Efter middagen pep jag över till en en granne där vi träffades ett par tjejer, drack vin och spelade spel.
Männen, var portförbjudna! 
Man kan säg att vi hade "ett par upp"... ;-)
Det blev inte alltför sent och inte för mycket vin. Alldeles lagom, vilket vi inte kan säga att killarna brukar klara av...

Idag hann vi inte med mycket annat än att städa av lite och äta brunch. Det var betydligt kallare idag så det gjorde inte så mycket att vi åkte hemåt.
Jag packade min konferensväska och betade av lite mail som kom i fredags. Skönt att ha det gjort, när vi är borta i två dagar. 


Barnen önskade sig "färdigpizza" till middag, vilket jag inte var sen att nappa på! :-D
Jag la in två i micron och gick själv ner i gymmet.
Egentligen hade jag inte tänkt träna, för jag var lite lätt seg och kände mig lite små förkyld, men tänkte att jag kör något lätt.
Mest för att inte komma av mig, nu när jag faktiskt tränat ganska regelbundet. 
Väl i gymmet, värmde jag upp mig en stund på löpbandet. Sen körde jag lite styrka i cirkelträning.
Det är lite lustigt, för det känns som att styrka är "lätt" träning. Det är ju snurrigt, men jag har fått för mig det, eftersom jag sällan bli så svettig och andfådd som på löpbandet.
Nu körde jag flera olika övningar och blev både andfådd och svettig. Shit! :-)
Sen ställde jag mig på bandet och planerade att stå där i 20 minuter, men det blev 40! Och jag tom sprang en del. Jag brukar bara köra motlut, men nu kändes det så bra!
Både benen och orken. 
Så jag körde på. Och jag blir så glad, för det är ju konditionen jag är ute efter. Att jag ska orka mer och inte tro att jag ska dö.
Och jag är så nöjd med att jag nu senaste har tränat när chansen dykt upp och inte väntat på inspiration. 
Najs.
Nu gäller det att hålla i den känslan.

Jag har inte riktigt sett fram emot konferensen jag ska på nu, för vi har haft för mycket jobb, för att liksom känna "yey, vad kul". Men nu är vi förberedda, jag har skrivit ut mitt manus och nu ska jag njuta av dessa två dagar!
Jag förtränger att jag kommer att ha galet mycket att göra dagarna efter att vi kommit hem. 
Det är då det.
Men jag kan säga att jag längtar till nästa söndag. Jag planerar att sova bort hela dagen! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar