Sidor

söndag 25 februari 2018

Tillbaks till stan.

Så har vi landat i stan för ett par dagar igen.
Men det känns bra. Det har varit en sån härlig helg! Rolig. Det händer alltid så sjuka grejer...

Jag åkte hem ifrån "umgänget" när barnen ville hem igår. Frös lite om fötterna och kände att det var dags.
Halva gänget hade gått in för att titta på mello, men jag kände inte för det.
Jag har ingen aning om när  maken kom hem.. men jag fick se film på lite nattens händelser... :-)
Det är så speciellt med eld.. till när det är -10 när man sitter runt den!

 Det är rätt vanligt att det är Minime och jag som är vakna och äter frukost numer...
Idag gjorde vi hennes favvosar, kesoplättar, med frukt och vaniljkesella.

 Stora dottern, som var kvar när jag gick hem, dök upp och berättade lite storys från natten.
Sjukt kul..

Vi tittade om islyktorna hade stelnat och det kan man säga att dom gjort. Djupfrysta till den grad att en vas gick av på mitten som jag haft till att göra lykthål med.
Jaja..världsliga saker.
Vi var inte ute så länge idag, för det var bitande kallt och blåste en del.
Lilleman var ute och åkte fyrhjuling för glatta livet innan vi åkte tillbaks till stan igen.

Det gick bra att åka idag, för att vi ju ska ut på onsdag igen. Och även dottern och F åkte till stan idag.
Det är jobbigare att åka och dom är kvar! :-)
Men, nu har han jobb i stan också, så dom bor hos henne och är ute på helgerna.
Det är samma för dem, dom har två små boenden...
Vi skulle ju ha en massa kvadrat om de var på samma ställen! :-D
Men, nu börjar det snart ordna sig där ute. Hoppas att vårt VA trassel är över nu. Vi vågar inte hoppas på det faktiskt...
Men nu ska friggan göras klar, så att vi kan flytta ut gästrummet och börja röja i huset.
Jag ska påbörja röjet av hallen när vi kommer ut igen.

Nu är det skönt att barnen är lediga. Slippa väcka dem i morgon.. Och jag får också sova längre när jag bara behöver göra mig själv i ordning och sen åka.
Tyvärr, ska jag ut och fara varje dag den här veckan så jag måste ha med bilen. Jag som älskar att gå till jobbet...
Men det är rätt kört ända in i april.
Nåja, mysigt är det i alla fall att inte behöva tjata barn i säng eller ur säng. :-)

Det har blivit lite sämre med maten på landet i vanlig ordning. Jag åt bröd till korven igår och det har mumsats lite för mycket av annat, även om det är "bra" mat och inte godis.
I kväll gjorde jag köttfärssås och spagetti till de andra i familjen, men tog massa grönsaker och ett par nachonchips till mig.
Blir nog morgondagens lunch också.. Så gott!!

Så, nu river vi av tre dagar jobb och sen hoppas vi att det har toksnöat, så att vi kan ha ännu mer kulsens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar