Sidor

onsdag 25 oktober 2017

Blött på en helt ny nivå.

Andas. Lugnt och fint.
Lite så känns det nu, det är liksom lite mycket mellan varven. :-)
Och jag har ont. :-( Någonting hände när vi eldade på landet och plötsligt fick jag ont i höger handled, som plötsligt blev höger överarm och till slut satte sig mellan skulderbladen på höger sida.
I helgen hade jag för jä-a ont.
Nu har jag sisådär ont i omgångar och då och då tappar jag känsel och värme i två fingrar. :-(
Tur att jag har en bra naprapat. Synd att han är lite fullbokad. Men jag lyckades få en tid på torsdag.
Egentligen har jag inte tid, för jag skulle behöva vara på ett annat ställe då, men jag lyckades delegera lite grejer så att jag kan åka senare.
Vi planerar som bäst en konferens för 70 personer och jag borde vara på plats längre innan än jag kommer att vara nu, men det löser sig.
Det finns fördelar med att ha gjort grejer flera gånger tidigare.

Såhär ser det ut utanför mitt sovrum nu. Tre väskor i olika färger för att jag inte ska ta fel! :-D
Den gröna, där har jag kläder för barnen och mig för att vi ska vara på landet hela höstlovet. Vi har kläder på plats, men vi kanske vill göra något annat än att bara var på landet också och då behövs det lite andra kläder.
I den lilla gula, har jag kläder för den här veckans övernattning. Jag vill alltid byta kläder till middagen när jag är borta.
Ofta far jag ju runt som en iller på dagen så det är skönt att duscha av sig och byta kläder till kvällen.
Sen har jag även packat jobbkläder för två dagar nästa vecka då jag ska pendla från landet.

Och sist men inte mins, har jag grundpackat för att åka bort två dagar direkt efter höstlovet.
Det som är packat håller sig rent är min devis! :-D
Även om maken tycker att jag är helknäpp som packar så långt i förväg. Men vafasen, det gör ju inte ont att dom står där...

Det kommer att bli en spännande dag och en trevlig kväll på det.
Sen drar jag till landet. Wii!

Häromdagen ruttnade jag på att logistiken hela tiden havererar.
Det blev dock lite extremt och det hände flera grejer samtidigt som gjorde att jag mest åkt fram och tillbaks senaste dagarna och kylen gapar tom, i vanlig ordning.
Så, nu blir det mat över nätet, igen. Jag har ju gjort det i omgångar, men nu är det dags igen.
Nu blir det mat hem, dvs Mathem för att spara tid.
Och inte köpa något annat än det vi "ska" äta. Det slinker ju gärna med lite för mycket onyttigt när man handlar själv.
Egentligen är det ju galet att man inte handlar på nätet jämt.

Efter höstlovet kör vi igång.

Det är verkligen höst nu, så det förslår. Blåser och regnar, huu. Tur att man inte har någon kissnödig hund på morgnarna som vill ut. Usch.
Det har öst ner hela dagen, verkligen nonstop.
Vi har fått bilder och filmer skickade från landet och där är det ju återigen pool!
Tanken var att den "fina" infarten skulle få nytt singel idag. Man skrapade bort allt gammalt, la på ny sand för att vibbra och fylla på nytt grus.
Jodå..problemet är bara att det är en sjö där tanken var att vibbra!
Byggaren sjönk ner till halva vaden på gräsmattan och skickade ett sms att han snart nog måst sätta ett ankare på lekstugan så att den inte ska flyta iväg!

Det blir lite spännande när vi kommer ut på fredag att se om vi har någonstans alls att ställa bilarna. I värsta fall får vi ställa dem på grannens tomt en stund.
Under torsdagen kommer man och tömmer slamtankarna också, både för att dom är fulla, men även för att det ska gå att gräva upp det gamla otjänliga rören och flytta ett par.
Det är en fördel om det är tomt i systemet när det görs.
MEN nu är vi lite oroliga att tanken ska flyta upp när den väl är tom och lätt!
Livet är lite spännande! :-D

Det har varit lite funderingar hos mig senaste tiden. Då och då får jag förfrågningar som jag behöver tänka över.
Nu gav jag ett helt orealistiskt svar, för att slippa välja. :-D Och så får jag hoppas att det inte blir aktuellt för då blir livet jobbigt.
Vissa saker vill jag liksom inte ens behöva ta beslut om..
Idag känns det bättre.
Jag var iväg på ett jättekul möte på morgonen. Helt otippat har vi blivit en liten projektgrupp som funkar fint. Det kommer att hända grejer framöver och personerna är kul.
Sen pallade jag inte gå fram och tillbaks i regnet utan satte mig på ett cafe och jobbade, innan jag mötte upp chefen för att äta lunch och sen ha ett möte direkt efter.
Och det är jättekul att sitta där, för det kommer och går så mycket folk och nu efter 3 år känner jag mängder av människor.
Plus ägaren, som alltid stannar och snackar lite skit. :-)
Och nu börjar jag ju ha koll, även på folk som inte är mitt i kärnan. Det är kul.
Efter jul får vi även en kollega till som ska rekryteras nu. Lite speciellt är det att komma in i vår lilla grupp.
Vi är ju bara 8 personer och då är två av dem konsulter och en föräldraledig nu.
Så vi som jobbar är 6 pers. Det blir speciellt. Vi blir tighta men det gäller även att vi funkar bra ihop.

Nåja, nu är det sova så att jag orkar vara supersocial i ett drygt dygn! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar