Sidor

söndag 29 oktober 2017

Blött och geggigt.

Så blev det höstlov!
Och fortsätter att regna och regna och regna.
Det är ju bra för grundvattnet, men lite jobbigt för oss, för nu är det liksom inte lite kladdigt här ute.
Det är så pass att man sjunger ner en bra bit överallt.
Vår byggare hade sjunkit ner till knäna, bokstavligen i början av veckan. Det är helt galet!

Nåja, veckan avslutades här:
I ett stort och fint hotellrum med najsig utsikt! :-)

 Jag har jobbat med konferensen rätt hands on hela veckan så det var skönt att allt klaffade på plats och bara små saker behövde fixas.
Sen går luften ur en lite grand. I år var jag inte inblandad i programmet alls, så jag kunde bara sitta och lyssna och vara med i diskussionerna, det var skönt.
Ofta är jag ju inblandad så att jag måste ha koll på klockan och vem som ska göra vad.


Efter konferensen, hann jag precis ut till bilen för att hämta ett par väskor och sen var det full fart upp på rummet för att duscha, byta kläder och sen gå ner till restaurangen för mingel och middag.
Konferensen är ju kul, men det är ju resten av kvällen som är skoj på riktigt! :-D
Det är alltid många roliga människor med på denna konferens och man vet att det blir kul.

Efter middagen går vi alltid ner till "badet" där man kan sitta och snacka en massa, äta små plock och de som vill badar bubbel och i havet.
Man blir ju rätt trött, när man varit uppe tidigt, jobbat med hela arrangemanget och sen dricker ett par glas vin på det.
Jag tassade tillbaks till rummet strax efter midnatt lagom trött i både huvud och fötter .

Morgonen efter var jag upp vid 7 och pratade med barnen och maken innan de skulle iväg.
Sen åt vi en lång god frukost med de gäster som sovit kvar.
Några av mina kollegor satte sig ett hörn för att jobba lite medans jag packade ihop mig och åkte för att handla mat och lite annat jox till landet.

Vår markkille hade lite lätt panik, för han hade nämligen övertalat oss att göra i ordning vår andra uppfart också.
Det har varit lite tunt med grus på den och vi har slipers som måste flyttas osv.
När han drog upp en sliper, såg vi att den var nästan genomrutten. Det trodde vi inte.
Han skulle hinna fixa till den på ett par dagar var tanken, medans han väntade på leverans av panel till friggeboden.
Och det hade nog gått OM det bara inte hade tokregnat i flera dagar!
Men, det kommer att bli jättebra, när det väl blir klart.
Nu kommer vi att få plats för 6 bilar på uppfarten i stället för 3 som hittills. Och vi får nya slipers runt hela uppfarten, som blir jättebra.


Men man kan säga att det är "lite spår" av både det ena och den andra på vår stackars gräsmatta, som just nu inte är så mycket gräs.

Det är rent synd om hela tomten just nu.
Jag hann luta mig tillbaks i soffan en stund innan maken och barnen dök upp.
Lite sliten kände jag mig faktiskt... :-)

 Det har ju fortsatt att regna... Men jag har ändå lyckats klyva en hel del ved idag och stapla lite stenar från den rivna skorstenen.

Vi "vilade" lite på eftermiddagen och gick till grannen för att fira deras dotter som fyllde år. Det blir en hel del födelsedagar här ute som sagt. :-)
Med magen full av kaffe och bullar påbörjade vi så den riktiga rivningen. Vi har en del män i omgivningen som vill vara med. :-)
Vi har en container som vill fyller med brännbart. Allt annat måste vi lägga i sopsäckar och åka med särskilt.
Man kan konstatera att bergull och glasull sticks. Som fan!
Men, vi är en bit på väg.
Vi hann inte så långt innan det blev mörkt. Det blir det tidigt här ute, till när det regnar.

Vi duschade av oss allt sticksigt och sen gick vi tillbaks till grannen. Maken och ytterligare en annan granne åkte och handlade pizza och så samlades vi och käkade.
Lilleman sa "oj, nu känns det som jul!" :-D

Just dessa grannar har stört kök, så det är där vi är! :-)
Vi har ju stort hus, men själva umgängesdelen är inte så stor, därför ska vi bygga ut vardagsrummet med 15 kvadrat så snart vi bara hinner och orkar.

Vi planerade även nästa helgs fest lite grand.
Då, ska vi samla runt 20 pers där igen och ha Octoberfest, trots att det hunnit bli november! :-)
Det ska firas en 65 åring som går i pension, en 60 åring och en 50+ person och Lilleman som fyller 11.
Det blir en sjudundrande fest kan man räkna ut.

Idag när vi satt och käkade konstaterade vi flera stycken att det är mycket märkligt att vi inte bor här jämt! Det var bara en av familjerna som gör det nämligen. Vi andra undrar vad vi pysslar med....

Just nu är det dock rätt skönt att inte bo här jämt, när allt bara är en lergrop. :-)
Jag fotar massor för att ha bilder sen, när vi får ordning, så att man kan ske skillnaden.

Nu är det även dags att för mig att påbörja de andra anmälningarna och ansökningarna som ska göras.
Skönt att det rullar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar