Sidor

lördag 6 maj 2017

Solen fortsätter...

Värmen håller fortfarande i sig. Dock, har man nu pratat om att det ska bli kallare igen och det vete sjutton hur jag ska kunna tackla!
Våren känns så sen i år.

I veckan var vi iväg på en två dagar lång konferens.
Stället var galet vackert och vi fick toppenväder! Soligt och varmt!
Den här utsikten skulle jag vilja ha från mitt köksfönster! :-)

Man hade kunnat bada...eller, det gjorde folk efter att dom bastat... Jag kräver lite mer än +6 i vattnet!

Rummen var fina, men det var lite saker i rummet som inte funkade, vilket gjorde att det inte blev full pott! :-(

Jag bodde i den äldre delen av stället. Jättegulligt.

Dag 1, satte vi oss i bussen klockan 7 på morgonen och var på plats 8:30 då vi fick frukost.
Sen drog vi igång 9:00 och körde till 17.
Som tur var blev det lite förseningar under dagen, vilket gjorde att vi fick en lång lunch och även en ledig period på eftermiddagen då vi väntade in lite annat folk.
Så fort vi hade en ledig stund, smet vi ut och la oss i gräset. Vi skrattade åt hur svältfödda på sol alla är.
På kvällen fick vi välkomstdrink innan vi satte oss till bords för att äta en 3 rätters middag.

Det var god mat och trevligt samtal vid bordet.
Vi satte oss efter middagen i baren och fortsatte att tjattra. Vissa fortsatte att dricka. :-)
Vi är ett roligt gäng faktiskt och nu har vi fått många yngre kollegor som orkar hålla i gång. Även om jag och min äldre kollega var en av de sista som gick till sängs!
Det ger rätt mycket att faktiskt sitta kvar och prata med kollegor man annars aldrig hinner prata med eller kanske ens gör för att vi sitter så långt ifrån varandra.
Sen är det också intressant efter att folk har fått ett par under västen. Det kommer fram både sanningar, hemlisar och åsikter.
Jag lägger sådan information i en låda och stänger locket. Kan vara bra att ha, sen.
Och är bra att veta. :-)
Jag har ju rätt svårt att lita på folk och släpper sällan någon riktigt nära mig. Det är få som känner mig helt och fullt.
Och det finns orsaker till det. Flera gånger genom livet har jag blivit besviken på att folk inte kan hålla tyst. Eller säger en sak och menar något annat. Eller säger en sak till mig och sen något annat in nästa sekund till någon annan.
Så jag är grymt försiktigt. Jag säger alltid vad jag tycker och jag pratar aldrig om någon på ett sätt som jag inte skulle kunna säga om personen stod bredvid. Aldrig.
Kan jag inte det, säger jag inget alls.
Men jag vet att andra inte funkar så, så jag släpper in folk till en viss gräns, inte mer.
Och jag får det ju bevisat hela tiden, att lojaliteten är till en viss gräns för de flesta.
Det gör att jag ofta vet när något inte är som det ska och att jag alltid har ryggen fri så att säga.
Jag tar alltid ansvar för mina uppgifter och skulle aldrig får för mig att skylla ifrån mig eller skylla på någon annan.
Jag har tom ibland tagit på mig ett ansvar för att någon annan ska slippa, för att jag vet att det gör mer skada för den andra.
Nåja, nu var det ingen stor grej jag fick höra, men ändå. Jag är mer övertygad än någonsin att jag är på rätt väg.
Göra mitt otroligt bra, men inte lita på att andra gör det samma.
Och inte tro att den infon jag får är helt sann alltid. Det finns alltid två sidor.
Och min känsla är ofta rätt. Flera gånger har jag sagt till en person "vänd inte ryggen till där...tro inte på det du hör, för när du lämnar rummet säger personen något helt annat".
Så jag kör vidare på det, att vara så ärlig jag kan och göra mitt. Men att lita på någon annan helt och fullt, nej det gör jag inte. Någonsin.

Nu vet jag också vad som behöver hända framöver och vilka jag behöver lära känna bättre. :-)
Det är oftast det coolaste med att åka på konferens. Utöver jobbet man gör, lär man sig även annat!

Nåja, jag somnade rätt sent, men kände ändå att det var lagom att gå och lägga mig då.
Jag vaknade till strålande sol!
Härligt!
Dag två åt vi frukost mellan 7 och 8 och sen körde vi heldag till klockan 17.
Vi var rätt möra i huvudet på eftermiddagen och vissa hade klara problem med att hålla sig vakna! :-)

Som tur var kunde vi ta en del av uppgifterna utomhus.
vid lunchen stannade jag till vid receptionen, där man sålde lite allt möjligt och köpte tre halsband.
Blå till stora dottern, lila till svärdottern och orange till mig själv. :-)

Vi kom hem vid 18 på kvällen och jag klev in hemma vid 18:30
Stora sonen och svärdottern hade hämtat de små barnen i skolan och gjort middag åt dem, eftersom att maken också hade en sen kväll.
Jag var rätt mör i skallen när jag kröp i säng kan jag säga.

Fredagen mötte oss med strålande sol! Fantastiskt varmt och fint blev det och jag premiärade med att ha kjol!
Det var rätt tomt på kontoret! Många hade tagit sovmorgon, flexat eller vabbade! ;-)
Jag jobbade undan på förmiddagen och mötte sen upp stora dottern för lunch.
Hon hade aldrig ätit på mitt favoritställe. Gott!

Sen tog vi en sväng i lite butiker för att leta balklänning. Vi tror att vi lyckades hitta en klänning som funkar.
Jag såg också att det nu dykt upp badkläder i butikerna vilket jag behöver uppdatera innan vi åker på semester.
Det är bara inte så kul att pröva. :-) Men jag måste!
Så en lunch veckan som kommer måste jag fixa det innan alla storlekar tar slut.

Jag tog min friskvårdstimme och vi gick de små till mötes när dom slutade skolan. Under tiden packade maken båda bilarna och så stack vi ut till landet så fort vi bara kunde.
Så najs!
Varmt och skönt.

Idag sken solen på morgonen men efter lunch mulnade det på men det har ändå varit rätt varmt.

Tänk att korv är så gott när man äter det ute!

 Vi har haft en hög med kottar på tork, som vi idag hällde stearin över, för att ha dem som braständare. :-)


Maken, han bygger en kista han! :-)
Eller, så blir det en gigantisk dynlåda. Jag har länge irriterat mig på att alla lådor i plast, liksom hela tiden blir sneda, tappar locken och läcker.
Nu ska det bli lite stadigare grejer, som vi även kan ha som sittbänkar och avlastningsbänkar.

Blir fint!
Nu har vi även provmålat huset!
Det visade sig vara svårare än vi trott att måla huset. Vi måste, för det är slitet på delar av huset som måste fixas så snart det går, men det var inte lätt att hitta rätt färg som fäster på laseringen.
Men nu har målaren provmålat på tre olika sätt och hittat det som blir bäst.
Tjing!
Kommer att bli så snyggt så.
Det händer grejer här i sommar! :-)

Nu ska jag bara få lite papper klara så att vi får klart rivningslovet. Det är segt med vissa saker. *suck*
Jag kommer ju att bli lite gråhårig innan jag har alla lov klara. :-( Ett rivningslov, en anmälan och ett bygglov.
Tjing.
Tur att jag inte behöver göra allt samtidigt, men det är så skönt att vi är på gång.

Idag kom stora sonen och svärdottern ut och käkade middag. Dom är båda i slutet av en pluggtermin och svärdottern väntar på svaret på högskoleprovet för att veta om hon kommer in på det hon vill till hösten.
Sonen, han skrev på papper för sommarjobb igår! Hela sommaren ska han jobba med riktigt bra betalt!
Ungen har hittills alltid fått de jobb han sökt! Stolt blir man som förälder faktiskt.
Så det är skönt att både han och sambon jobbar hela sommaren.

Det ordnar liksom upp sig lite här och var. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar