Sidor

onsdag 24 maj 2017

Lycka när man hittar det man letat efter!

Jag lyckades åka på en 24 timmars förkylning! Igår vaknade jag och var rätt sänkt, men tog en Ipren och åkte till jobbet. 
Hela förmiddagen satt jag på kurs, vilket var helt ok. Jag hade tänkt åka hem efteråt, men kände att det ändå var helt ok och jag skulle till Minimes klass för att kika på vad dom pysslat med under våren.
Planen var att sen åka hem och ta ännu en Ipren för att åka med Lilleman på träning. Men, han hade ramlat ur ett träd och gjort illa revbenen så han hoppade träningen.
Ungen är helt orädd, så han gör illa sig var och varannan dag! Han är försiktig och rädd för saker som gör ont "inuti" liksom. Men utanpå bara kör han..
Nåja, lika bra. Jag åkte och köpte sushi och petade i mig massor med wasabi och ingefära.
Sen fick jag en rom av maken och gick och la mig! :-)

Jag hade otroligt ont i halsen, men körde en riktigt sköljning med näskanna innan jag somnade. 
Och när jag vaknade i morse kändes det mycket bättre! :-)
Nu är jag snorig och förkyld, men mår bättre. Najs!

Barnen cyklade iväg till skolan i vanlig ordning och jag satte mig på balkongen i mjukiskläder och jobbade.
Strax innan jag gick hem igår fick jag ett mail med _massor_ som behövde läsas och kommenteras och jag kände bara att det inte skulle gå på kontoret.
Man blir störd hela tiden. Så jag hörde med chefen om jag kunde ta det hemma och det gick bra.
Så, på med solkräm och sen läsa, läsa, läsa...

Jag hann både läsa, kommentera och skicka iväg kommentarerna. Plus beta av några mail och skicka en beställning.
Najs!
Sen hopp i duschen och på med lite anständiga kläder. Sen drog jag på lunch!
Själv!
Det händer ju så sällan och jag kan verkligen njuta av det! Att vara själv ibland. Bara njuta.
Nu åkte jag till en plats som jag bara älskar. Naturligtvis innebär det en trädgård! :-)
Det är så vackert här och så god lunch!
 Man kan strosa runt hur länge som helst...
Och fika hur länge som helst! :-)
 Jag plockade på mig lite av varje. Det är en jättedyr butik, så det blir inga mängder, men jag hittade lite nävor som jag letat efter och två nya rosor.
De är dyra, men brukar ha bättre kvalitet, så det fick gå.
Sen, hittade jag liljekonvalj! Yey!
De ska jag sätta på baksidan av huset så att dom får växa lite i fred.

Det var så kul att strosa runt där och kika lite på folk som var där.
Det är två olika grupper som är där såhär mitt på dagen. Folk som äter lunch och lite äldre par som har tid att åka mitt på dagen.
Det vimlade av äldre par, vilket jag tycker är hur mysigt som helst! Jag kan verkligen se mig och maken gå runt där, fika och titta på blommor och planera trädgården.
Men- det går ju inte alltid helt smidigt! :-)
Kvinnorna snor runt och fyller vagnarna och männen går ett par steg bakom och försöker avstyra det hela!
"Men vi får inte plats i bilen!" - Jodå, det får vi!
"men var ska du plantera den? Det är ju fult!" - Nejdå, det får plats!
Det är jättekul att lyssna på det! :-)
Och vi kommer garanterat att låta likadant!

Det är otroligt lyxigt att barnen nu tar sig till och från skolan själva. Jag kan inte nog tjata om det och njuta av det!
Jag behöver inte anpassa mig och vänta in eller hålla mig hemma. Dom åker hem själva och har egna nycklar.
Så lyxigt så det är inte klokt!

Nu väntar vi in maken sen ska vi packa ihop oss och åka till landet, via en stormarknad.
Vi behöver fylla på kylen lite och jag ska in i en annan blombutik för att köpa lite billiga "lösa" blommor.
Sen blir det jord på ännu en annan butik. Jösses vad det går åt jord!
En del blommor hemifrån får också flytta ut på landet nu där dom kan få mer skugga.
Allt som inte får vatten eller skugga nu torkar bort.

Det ska bli så otroligt skönt att kunna vara där ute i fem dagar nu. Det behövs för att vi ska hinna det vi vill.
Sen måste jag storstäda huset på söndag och bädda rent, för jag ska nämligen ut dit igen i veckan tillsammans med en hög med kollegor.
Blir bra!
Jösses vad skönt det är att sommarn och värmen äntligen har kommit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar