Sidor

torsdag 9 juni 2016

Vi hade tur med vädret!

 Så var veckan slut! Nästan.
Men det var en rekordkort vecka! :-)
I onsdags, utsattes jag för en utmaning som heter duga! Afternoon tea!
Med mängder av godsaker! Och socker förstås.
Vi var några på plats som inte äter socker och vi konstaterade att vi inte kunde äta något alls.
Men, jag njöt av det vackra bordet och unnade de som kan äta socker att moffa i sig!
Jag tog en såndär liten bit med jordgubbe på i slutet av mötet, men konstaterade att den inte var så god som den såg ut.
Nu är jag där. Där jag äter med ögat, men blir besviken över att det ju egentligen inte ÄR gott. Faktiskt.
Pralinerna såg ju löjligt goda ut, men jag lät bli dem med.
Det går jättebra nu!
Idag på jobbet bjöds det på kärleksmums bla frö att fira en framgång, men jag åt inte det heller.
Och nu märks det på vågen, rejält.
Det känns som att jag går ner nu utan att göra något speciellt. Jag äter massor! Med mat!
Och grönsaker. Lite frukt.
Men inget socker.
Träningen går sisådär faktiskt pga mitt bråkiga vänsterben. Jag har ont i "knät" men det är rumpmuskel och lår som är problemet.
Jag stretchar och kör yoga för att hålla det i schack. Och jag tränar överkropp. Men jag blir ju inte toksvettig, vilket jag saknar enormt.
Nästa vecka ska jag till kiropraktorn igen och se om han kan få ordning på det hela.
Det satt så illa till på lite ovanliga ställen i ryggen sist, så det kan omöjligt fixa sig på en gång.

Nåja, jag fick ett paket på posten igår! Eller, "fick" är fel ord. Jag har beställt lite ovanliga blommor till landet. :-)
 Igår spöregnade det under halva dagen vilket gav oss lite oro i magen inför dagens skolavslutning.
Regn är liksom inte bra. :-)
Men vi hade tur!
Solen sken!
 Stora sonen och dottern kom och farmor.
Så vi hade full uppslutning. :-) Farmor var tidig på plats så hon lyckades fixa sittplatser! Första gången på fyra år! ;-)
Det var ju en underbar uppvisning igen. Och tårar.
Treorna var rätt "förstörda" och även fröknarna. Nu skiljs de ju åt. Många hamnar i samma klass i höst, men många går i andra klasser och några i andra skolor.
Det kändes bra att köra avslutning i Minimes klass. Det känns så rätt att hon inte ska gå kvar.
Jag tror att det har bildats en "klick" föräldrar som klivit in och fixar och försöker få till någon sorts sammanhållning.
Men det är en lång väg att gå. Jag tog ett stort kliv tillbaks när vi väl bestämde att flytta.
Hon fick en pärm med teckningar som klasskompisarna hade gjort, vilket var jättefint!
Men, nu går vi vidare!
Dom ska ju vara på fritids i tre veckor till. Inte varje dag hoppas jag och inga långa dagar, vi får pussla lite.
Men det känns ändå som att det är ett avslutat kapitel.
Jag rensade ur skolpärmen idag, mest bara för att det kändes rätt. Att avsluta och välkomna det nya.
Båda baren ser jättemycket fram emot att börja i den nya skolan.

Efter skolavslutningen åkte jag till jobbet.
Barnen åkte med pappa till jobbet för att få vara lediga. I morgon får dom sova och jag kan tassa till jobbet tidigt.
Storasyrran är hemma. Så det blev en tidig helg igen! ;-)

Och dagen innebar även att jag äntligen kunde skriva under ett viktigt papper!
Som jag väntat på i nästan två år! :-)
Mer om det i ett annat inlägg.

Nu känns det bra.
Sommaren ligger framför oss. En roligt sommar kommer det att bli!
Jag ska iväg på planeringsdagar och annat jättekul jobb först och det ska firas midsommar.
Sen går övriga familjen på ledighet en veckan innan mig.
Sommaren kommer att bli fin mycket på grund av att hösten är planerad och klar nu.
Alla, förutom stora dottern, som fortfarande väntar på vilken linje det blir på KTH, vet vad som väntar till hösten.
Det är coolt! :-)
Jag behöver inte längre undra vad jag ska göra. Jag vet det nu, för väldigt lån tid framöver.
DET gör att semestern kommer att bli kanon!

Nu går vi in i en härlig helg på landet, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar