Sidor

tisdag 21 juni 2016

Det lackar mot midsommar.

Den här veckan känns löjligt kort. Det är ju bara en och en halv dag kortare än vanligt, men den känns ändå...kort! :-)
Halva dagen i morgon går också "bort" med att vi har en friluftsdag, som gör att den effektiva arbetstiden kort.
Så det känns lite som att midsommar börjar i morgon, trots att jag ska jobba på torsdag! :-)

Dagen idag började sisådär. Jag var sååå trött, när jag gick upp. Helt oprovocerat trött.
Ont i nacken, huvudet, bihålorna och öronen!
Jag var helt säker på att jag hade en förkylning på gång, eller möjligen nåt pollenkör.
Men, en bit in på fm, tog jag en Ipren och det mesta släppte.
Sen, när jag gick ut för att köpa lunch, då förstod jag ju. Det var jättevarmt! Det blåste varmt sådär som i utlandet!
Och det var tryckande. Åska. Helt klart.
Men det var ju skönt, förkyld är ju onödigt! :-)

Jag hade en otroligt jobbig grej på jobbet att bita tag i.
Ibland är det lite meckigt att vara koordinator och inte projektledare. Då ska jag inte "lägga mig i" så mycket utan koordinera saker som ska hända och koppla ihop de som utför saker.
Men jag har känt på mig att det inte är gjort. Eller är halvdant. Plus att leverantören inte riktigt funkat och jag har inte hört något från någon.
Jag har kanske inte lust att jaga 8 personer och fråga "har ni gjort det ni ska??"
Men, häromdagen fick jag en indikator och jag började nysta. Visst, det var "nästan" gjort.
Så det var snällt att ta projektledarrollen och styra upp det hela.
Efter lite mickel, mail, telefonsamtal och styrsel, så ordnade det upp sig.
Det är inte helt hundra, men ändå på rull. Vi fick skjuta på ett möte och ta en del efter sommaren, för nu går alla på semester.
Men det är skönt att ha allt på rull när man går på semester.

Så det som började som en skitdag blev riktigt bra! :-)
Jag har även hittat ett nytt mellis. Keso som bara har 3% socker! Toppen ju.

 Däremot, hade man specialpris på pingvinstång idag. DET är gott! Jag kikade på den för att se hur mycket socker det är och blev lite förvånad faktiskt.
Över 60% socker! Inte konstigt att det är gott! :-)

Idag har även Lilleman prövat på att vara ensam hemma.
Han var på fritids igår, men vägrade idag. Så han fick pröva. Det passade bra idag när jag inte hade några inbokade möten utan bara admintid.
Men det gick bra.
Storasyrran kom och gick lite under dagen och en kompis dök upp efter lunch. Men det gick bra.
Vi ska bara vänja oss! :-)
I morgon ska båda umgås med de äldre syskonen.
Det är så mysigt att dom gör saker alla fyra. Det gör mamma lycklig!
Eftersom det är så stor åldersskillnad så kunde det ju vara så att de äldre inte alls brydde sig om dom små.
Så jag känner att jag gjort en massa rätt när dom faktiskt vill umgås med dem.

Det gör att jag kan vakna tidigt, tassa upp, tassa iväg och vara på kontoret jättetidigt!
Vilket i sin tur gör att jag kan jobba ännu lite kortare på torsdag. :-)
Maken, han ska sluta tidigt, är tanken, åka hem för att fiska upp barnen och sen åka till landet redan i morgon.
Själv, ska jag på AW! :-)
Det var inte igår!
Jag fattar inte att det är midsommar om två dagar! Helt galet.
Det är otroligt oförberett i år. Vi brukar ju vara där flera dagar i förväg. Men inte i år. Vi har inte hunnit.
Men vi blir inte så många i år heller. Vilket iofs är lite skönt. Vi har el-problem som gör att vi inte har flera kylar som vi brukar.
Men, det blir ju midsommar hur vi än gör! :-) Ingen idé att stressa.

Bara två veckor kvar till semestern. Det blir en liten tankevurpa iom att jag åker bort i nästan en vecka på jobb.
Det känns lite som semester, men är ju jobb. Skitkul jobb, men ändå jobb.
Men jag nyper mig i armen. Jag har så fantastiskt kul jobb!
Tänk, att det blev så bra!

Nu ska jag försöka natta två barn, som verkligen har sommarlov nu. Även fast dom varit på fritids, så har dom vänt dygnet!
Att få dom att sova innan 22 är en lögn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar