Sidor

lördag 21 mars 2015

Mängder av snö...


Det snöade när vi kom ut igår. Sen tänkte jag inte mer på det. Om det fortsatte under kvällen eller inte.
Här är det liksom bäcksvart, så man ser inget när man tittar ut. :-)
Så vi blev aningens snopna när vi vaknade i morse och det var ljust.
Va??? SNÖ?? I mängder!!
 Nåja, efter en lång frukost, tittade solen fram..
Det syntes direkt att det skulle bli en fin dag, med en klarblå himmel.

 Jag och barnen klädde på oss rejält från topp till tå och gick ut.
Solen värmde redan vid 9.
Fåglarna kvittrade och snön rasade av träden..

 Jag tog med mig systemkameran och fotade lite.
Vattnet glittrade så fint i vattnet och snön låg tungt. Men det var varmt!

 I vanlig ordning blev det lunch ute.
Jag vet inte riktigt vad som skulle hända för att det inte skulle bli det. Orkan, kanske. :-)

 Barnen gick in och värmde sig en stund...
Jag, grävde fram en stol och släpade iväg den ut. Till det varmaste stället på tomten, såhär på vårkanten.
När solen vaknar till på våren, blir den mörka väggen på gästhuset riktigt varm.
Så, man har värme i ryggen och solen på näsan.

Och som den sken!
Det blev några timmar där. Jag vägrade att flytta på mig så länge solen sken!
En och annan granne tittade förbi, men jag satt kvar! :-)

 Ända tills det var för många träd i vägen, satt jag där och mös.
Maken och barnen, släpade också ut stolar, kuddar, filtar och lördagsgodis och gjorde mig sällskap.

När jag väl gick in, var jag nästan vimmelkantig av frisk luft och sol! :-)

Jag passade på att väcka alla pellisar.
De har stått ganska ljust hela intern, men svalt.
Nu klippte jag bort allt torrt och sånt som inte såg så livskraftigt ut...

 Sen vattnade jag igenom alla rejält och ställde tillbaks dem.
Nu får dom stå ljus och svalt och vakna till, så att dom är färdiga att plantera ut i slutet av maj! :-)
Känns skönt att ha hunnit med det nu.

Middagen, blev hemlagade hamburgare. Så gott!

Vi har under kvällen byggt en massa lego, jag har druckit mitt Ernstvin som är löjligt gott (Det blir mitt sommarvin!) och pysslat.

Jag är lite "vindpinad" , trött, men glad.
Det är alltid så skönt att landa här ute när man haft en tuff period. Allt bara rinner av en och jag tänker inte jobb.
Tänker inte varda och problem, jag bara är.

Det är också skönt att jag just nu är i en mellanperiod. Stora projekt som jag roddat och styrt själv, är klara.
Det slår mig ibland, att jag genomfört rätt galna projekt senaste tiden.
Roliga, men rätt tunga.
Hur glad jag är över att fått förtroendet! Att haft stöttningen att få göra det och göra det på mitt sätt.
Och det har gått bra!
Jag måste klappa mig själv på axeln då och då.

De som ligger framför mig, koordinerar jag, men jag drar inte ensam. Vi är flera som delar på ansvaret och i är flera som drar.
Så då kan jag bara njuta. Av nuet och av eventen.
Av livet.

Vi går in en period som är lite lätt stressig på ett annat sätt. Fullt upp och fulla dagar, men inte menalt stressigt.
Mer att dygnet kommer inte riktigt att räcka till har jag en känsla av.
Men, vi går ju mot en underbar tid, när det blir ljusare för varje dag och varmare, trots bakslagen med snö och kyla.

Det blev lite lattjo, för vi har haft inplanerade möten ett tag, som blivit skjutna på. Två olika projekt.
Nu har vi lyckats boka in nya möten, samma dag.
Så, det kan bli total lycka eller total fiasko, samma dag.
Helt galet.
Men jag är övertygad om att det går bra.
Det skulle vara så najs att gå in i våren med bra besked.
Besked som i så fall gör att det blir ett vägsjäl. Stora beslut att ta.
Men, ganska lätta ändå.

Men, just nu, här och nu, känns det bra att vara lilla mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar