Sidor

söndag 15 mars 2015

Födelsedag i dagarna två..

Vilken födelsedag jag fick!
Det är lite märkligt, för samtidigt som jag inte direkt har någon större lust att blir äldre, så blir det lättare att fylla år varje år numer!
Det hände något när jag fyllde 40! Det var liksom "najs". Och 44 är inte så pjåkig det heller. Trots att jag inte riktigt kan ta till mig att jag snart är närmare 50 än 40!

Om jag ska ångra något med mitt liv, så är det kanske att jag inte njöt mer av dagen och nuet när jag var yngre. Då fattade jag liksom inte HUR ung jag var. Vilken potential som fanns om jag hade fattat att utnyttja det.
Men då visste jag ju inte vad jag vet nu. Om livet generellt.
Det hade varit najs att vara 25 med det nuets "jag". Med den erfarenheten.

Jag har jobbat hårt under många år, för att inte känna att vissa år, när jag var yngre, var bortkastade.
För det var dom ju inte.
Jag lärde mig massor och fick ju två fantastiska barn. Som jag inte hade velat få när jag var äldre.
Dom kom i perfekt tid! :-)
Men, samtidigt på många andra plan stod tiden och livet still.
Svårt att förklara.
Sen kan man konstatera att vi inte levde i det snabba samhälle vi gör idag, då. Det har hänt löjligt mycket på senaste 15 åren.
Man kan säga mycket om den socialmediavärlden. Men den är inte bara av ondo.
Jag kan bara gissa vad som kunde hänt om jag hade vuxit upp med den som dagens barn gör. :-)

Nåja, nu kom jag av mig lite. Födelsedagen har bestått av strålande sol!
Lilleman undrade hur varmt det var och vi kunde konstatera att det var 7 grader på skuggsidan.
Jag gissade att det var de dubbla på solsidan, men vi ställde ut termometern på balkongen, i solen för att kolla.
Det var "lite" varmare! 25!
Jag skyndade mig att sätta mig med näsan i solen en stund, innan det var dags att fixa födelsedagsfika.
 Jag köpte två små tårtor. Det blir alltid tårta över....

 En rosa och en choklad. :-)
Rätt goda...
 Nu har vi en gluten allergiker och en äggallergiker i familjen också, vilket inte är helt lätt.
Gluten är ganska lätt att hitta alternativ, men ägg! Det är ägg i allt, visar det sig.
Man tänker inte på det, men när man börjar lusläsa, är det ägg och äggpulver i en massa grejer!

Missförstå mig inte, det är inte MIG det är synd om. Men, jag blev varse om att det är rätt knepigt att leva med äggallergi!
Det gäller att göra all mat och alla bakverk själv, för att veta att det inte innehåller pulver eller gelatin av något slag.
Eller är penslat med ägg!

Nåja, sonen med flickvän dök upp och delar av storfamiljen. En liten kusin var sjuk..
Men, nu går vi in en en period som består av en massa firande så vi ses snart ändå! Hösten är ju en period där vi firar 4 födelsedagar på raken.
Men våren!
Påsk, en födelsedag- bokstavligen, och en som fyller 22..en bröllopsdag, en födelsedag, en midsommar och en födelsedag...plus en födelsedag...
Tja. Man kan säga att det gäller att träna bra, för att inte rulla ut i vassen! ;-)

Nu kom jag av mig igen! :-)
Jag fick Ernstvin!

 Och en bok av Micael Bindefeld som jag faktiskt varit sugen på!

 Och en Ernstbok!
Och en kaffemugg med tillhörande kaffepresentkort! :-)
Muggen blir finfin i sommar, när jag vill ha med mig kaffe ut i spenaten!

 Jag fick en lykta som var jättefin!
Flera gånger har jag stått och tummat på fågelburar i liknande format...och lyktor i andra format.
Nu blev det en kombo som ju är supersöt!
Maken tycker ju att jag har lite för mycket sånt "krafs"..Men, när jag får sånt i present, då måste det ju vara ok! :-)
Den är extra fin på grunda av att man får plats med en blomma också!

 Den är jättefin när de lyser i mörkret och speglar sig i dörren...

 Jag fick även andra fina ljus..

Stora sonen och flickvän stannade på middag vilket alltid är mysigt.
Han har ju fullt upp och jobbar mycket, så vi ses inte jätteofta. Men nu ska han byta jobb och får ett rullande schema vilket gör att man kan planera lite bättre.
Härligt att ha dem här.

Jag har alltså blivit firad i flera dagar och helgen har känts lång!
Nu, ska vi palla oss igen om en vecka, som blir ganska hektiskt och jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att vi får ett par fina besked också.
Eller besked över huvud taget, så att det går att ta beslut och välja väg.
Jag är lite oroad över att jag har varit för långsam i vändningarna vilket är lite olikt mig !;-) Men jag tror inte det.

Jag hörde ryktats om snö i slutet av veckan...men det hoppas jag verkligen inte händer.....
Nu vill jag fortsätta att njuta av solen! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar