Sidor

lördag 28 mars 2015

Dagen D!

Idag var dagen D. När våren kom till stan! :-)
Man kan säga att även förkylningen dök upp. Hos mig.
Redan igår kände jag hur det bubblade i bihålorna och idag är den här. Men, jag låtsas inte om det! :-)
Man ska inte underskatta förnekelse!

Dock, mådde även Lilleman lite si och så när han vaknade och maken, ja han ser inte ut att bli frisk på den här sidan midsommar.
Så, vi petad i oss lite Ipren och sen åkte vi för att möta våren! :-)
Det är nämligen trädgårdsmässa!!
Jag ska vara halvdöd för att inte åka på den! Tom maken ser det som en tradition nu.
Hade någon av de äldre barnen varit här hade vi nog lämnat de små hemma, men nu fick dom hänga på.
Vi var uppe med tuppen och hängde mer eller mindre på låset en halvtimme efter att man öppnat dörrarna.
Vi fick näst sista parkeringsplatsen! Folk är inte kloka! ;-)

Det var inte galet med folk inne, men vi visste ju att det skulle bli packat ganska så snart, så vi satte fart för att hinna se det vi ville.
Man kan säga att vi gick rakt på det vi sökte!
Ett litet hus.
Vi har letat lekhus ett tag, men inte riktig hittat det vi ville ha. Nu sprang Minime runt en stund och sen ropade hon "men titta!"...
Och jag var ju såld direkt! Vilket galet sött hus!
Vi hörde oss för lite och med tanke på mässpriset och att utkörningen var otroligt billig, slog vi till!
Man kan säga att Minime tror att huset är hennes....Men vi vuxna vet att det är lika mycket mitt! ;-)
Tänk att måla det rött och vitt, plantera blommor i lådorna, hänga gardiner och inreda det.
Jösses....
Ah....Maken bara garvar, men tycker ju också att det kommer att lyfta trädgården på landet.

 Minime var glad, men jag tror inte att hon fattade att det kommer att stå ett sånt hus på landet snart. :-)
Vi kikade runt en stund till bland byggena innan vi gick dit där barnen ville vara.
Coops hörna. Dom mindes den från förra året.
De fick pröva att mjölka en ko och så gick vi en tipspromenad. Det var lite kluriga frågor som dom kunde läsa sig till svaren på lite här och där i området.
Kul!
 Vi röstade även på fågelholkar och på balkongsmyckningar.
Sen, ramlade det in helt galet mycket folk.
Det blev både trångt och varmt.
Man ska egentligen inte ha med sig barn. De blir ju både trampade på och klämda.
Jag hade kunnat gå i timmar!
Egentligen ska man ju ta en halvdag ledigt ifrån jobbet och åka på en vardag. Lördag är galet och söndagen ännu värre.
Men, vi såg ju en massa fint, till trädgården. Och vi hittade växthuset vi "ska" ha någon gång.
Fantastiskt vacker dukning!

Jag fick fler idéer till vackra stolar! :-)

 Sen inriktade vi oss på att hitta godiset, som alltid säljs! :-)
Praliner! Mumma!
Och helt galet goda chokladbräck!
 Jag passade på att köpa lite tidningar.
Väl hemma, kroknade Lilleman.
Han var hängig redan på mässan, men han var både varm och hungrig och åt lika mycket mat som mig när vi svängde förbi BK på lunch.
Men, hemma klagade han på huvudvärk och mycket riktigt. Feber.
*suckar*
Det går verkligen bara runt, runt nu. Hos alla!
Spelar ingen roll vem man pratar med, så är någon i familjen eller hela sjuka. Helt galet!

Som tur är, så mår ju inte maken bra heller, så vi slipper köra sten, sax och påse om vem som ska vabba på måndag om Lilleman fortfarande är krokig.
Själv vägrar jag ju att var sjuk! ;-)

I morgon har jag planer på att fixa en massa förvaring till landet bland annat.
Jag har inte tid att ligga sjuk! Eller lust för den delen.
Om  vi ska kunna göra det vi tänkt på landet, måste jag till IKEA i morgon. Och till Ö&B plus att jag lovade Minime när hon höll på med sin tand, att hon ska få besöka ToysRus.
Det är ju även påsk och man måste hjälpa haren lite på traven.

Jag tycker att vi helt enkelt vaknar friska, hela högen! :-)

I natt flyttar vi ju även klockan och då är våren här. Eller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar