Sidor

måndag 24 mars 2014

Mer rosa till folket!

Idag fick jag första känslan av sommar.
Det var kallt när vi vaknade, men blev raskt soligt och varmt. Det var något med doften idag, som fick sommarvibbarna att vakna.
Morgonen var helt underbar. En sådan där morgon där jag följde samma rutin som jag brukar, men ändå hann duscha, barnen hann sitta och leka en stund och alla kom i tid. Utan minsta bråk!
Jag blir alltid lika förvånad när det händer.
Andra morgnar är det rena kaoset och då vet man inte vad det beror på heller! :-)

Det blev en lugn jobba hemma dag för mig. Tanken var att jag skulle in till stan på ett möte, men en av personerna kroknade tydligen och då var det ingen idé för mig att åka med in.
Maken åkte själv. Han skulle vidare på flera andra ställen sen och att tråckla sig in till stan med två bilar känns så onödigt.
Jag åkte med lite papper i stället och kom på att jag saknade strumpor till fredagens event. Då ska jag nämligen gå på Gala, med tre stycken hunkar minsann!
Eller som maken säger "du, jag och två hockey hunkar!" :-)
Nåja, jag behövde införskaffa lite småsaker inför det och smet in på Lindex.
Och där stod den ju och visslade på mig.....
Det gick inte att stå emot och jag är inte ensam om det! Den har gått som smör tydligen!

Det går ju inte att låta bli! När vintern äntligen är över, då vill man ju ha färg! Mycket färg!
Så, det blidde både väska, ny plånka och en sjal.
Allt i rosaste rosa! :-)
Tjejen i kassan avslöjade att man nu även fått i en variant i ljust rosa. Hmmmm... ;-)
Det blir till att gå bananas på REAn i höst.
Väska är jättefin och jag får till och med ner datorn om jag måste.
Problemet med den är dock att man ju ska få plats med laddaren och lite annat jox också.
Själva datorn är inget problem.
Det är heller inget problem med block och annat jag behöver ha med mig. Så det blev ett bra köp! :-)

Den kommer att vara kanonfin tillsammans med mina rosa Ed Hardy skor! ;-)
Jag tog en snabb sväng på barnavdelningen också och jag kommer inte att köpa sommarkläder till minime någon annanstans.
Jösses vad mycket fint! Och samma där, så många fina färger!
Ok, lite H&M blir det säkert också, eftersom vi gillar HK kläder! :-)

Efter den utflykten återvände jag hem till tonårsdottern som låg i soffan och snorade.
Hon kroknade i lördagskväll och låg på soffan hela söndagen.
Jag har petat i henne en massa hälsokost och i morse var hon feberfri. Men som hon snyter sig...
För en gångs skull har hon inte en massa skolarbeten, så hon unnade sig tom att vara hemma!
Hon har ett galet pluggtempo, men gjorde klart en massa i slutet av förra veckan.
Lagom då blev hon ju sjuk, som det brukar kunna vara.
Vi hade möte med mentorn förra veckan och han sa krasst "Soon it is easter, then you will have your life back for a while, before the finals starts".
Tack då! :-)

Jag hade en rapport jag skulle läsa och ha lite tankar runt och passade på att sätta mig på balkongen och göra det.
Och jag blev banne mig svedd på näsan! :-)
Jag hade lätt kunnat luta mig tillbaks och sova en stund där i solen.
Men så gör man ju inte, på arbetstid och allt! ;-)

I morgon är det kursdags igen. Så kul! Det här är en modul som jag verkligen behöver få mer kunskap i. Jag lär vara som en svamp som tar in allt. :-)
Det blir till att smyga i säng i tid så att jag är pigg.

Maken som sitter på samma kurs nu i kväll, kände sig lite rutten när han åkte, så får se om det är han som ligger hemma och snorar i morgon.
Skiftbyte i bregottafabriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar