Sidor

söndag 23 mars 2014

Familjehelg

Återigen har jag stått i hallen och hållit i ett par vinterjackor och tänkt "nu åker ni i förvaringsboxen", men sen hängt tillbaks dom igen.
Shit vad jag skulle önska att vinterhalvåret liksom inte fanns! ;-)
Senaste dagarnas bakslag har ju visat att man inte ska räkna bort kylan riktigt än.

Igår låg jag hela kvällen och bläddrade i alla tidningar jag köpte med mig från mässan. Och det är ju bara att konstatera att hade man Spaniens klimat, skulle man kunna göra så fina saker!
Nu ska ju allt man fixar till tåla vatten i mängder, snö som kan bli tungt, tjäle och kyla.
Vilket då innebär att allt ska lyftas in och ut, in och ut.
Jag läste om en trädgård långt upp i Norrland, där man förkultiverade det mesta inomhus för att dom skulle hinna få blommor/ skörd under den korta sommaren.
Att man står ut!
Troligen har man fått ett bättre tålamod än vad jag har! :-)

Jag fick en massa inspiration och idéer i alla fall. Och honungsrosor ska det blir flera av.
På lite olika ställen.
De är så vackra och blir så maffiga. Det blir intressant att se vilka rosor som överlevt att jag flyttat och bråkat med dem.
Med en sådan mild vinter vi haft, borde ju allt bli grönt snabbt.

Igår bokade jag in oss på hotell nere hos stora sonen vid en av vårens långhelger.
Äntligen ska vi åka och hälsa på!
Här kommer det inte att göra ont att bo! :-)
Stora dottern följer också med, så det blir en riktigt familjehelg!
Vi möter våren i södra Sverige.
Det blir en hel del bilande, men det ska bli kul att se den delen av landet som jag inte besökt särskilt ofta.
Jag längtar verkligen.
Han bor onödigt långt bort!
Det ska bli så mysigt att få umgås alla under ett par dagar.

Jag tror jag sätter mig på balkongen med näsan i solen och fortsätter att sommarplanera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar