Sidor

tisdag 11 mars 2014

Alla dessa trappor....

Vilken dag!
Nu vilar jag mitt knä i soffan. Jag borde ha gått och lagt mig, men jag vill inte gå i trappan! ;-)
Så kan man skjuta på sovandet!

Dagen började med att klockan ringde. Jag stängde av den och somnade om!
Fint! Jag vaknade med ett ryck en halvtimme senare.
Inte så bra.
Som tur är, så hade jag planerat att gå upp lite tidigare än vanligt, eftersom jag skulle iväg på kurs och behövde lämna barnen så tidigt det bara gick.
Så, även om jag försov mig, så hann vi rätt bra ändå.
Men, sen kom den andra utmaningen.
Trafiken. Jösses vilken trafikmorgon! Det var krockar både här och där och det var totaltstopp!

Jag skulle bara tvärsigenom stan. Från söder till norr. Inte så långt i km men det tog mig dryga timmen!
Jag hann bli lite orolig att det inte alls skulle gå, men lyckades smita emellan lite så att jag kom dit jag skulle.
Jag parkerade och tänkte att det var lite märkligt att det var så få bilar. Det förklarade sig ganska fort, när en förbipasserande man informerade mig om att det är parkeringsförbud där varje tisdag!
Inte konstigt att jag fick p-böter förra veckan!

Och det är ju osis, att de flesta gatorna runt det hotell kursen hålls på, har p-förbud på tisdag fm!
Toppen liksom.
Men, jag lyckades hitta ett P-hus! Det enda negativa med det var dock att det var en bra bit att gå.
Och jag var sen.
Ont i knät kom som ett brev på posten.
Jag halkade in på kursen med EN minut till godo! :-)
Kursledaren som stod utanför när jag kom, uppmanade mig att andas lite..
Sen drog dagen igång.
En bra dag!
Rolig, nyttig, inspirerande och utvecklande!
Helt enkelt fantastiskt!
Tisdagarna har blivit min favoritdag! :-) 8 gånger kvar och jag vill inte att det ska ta slut.

Nåja, vi kursade till klockan 13 och kl 14 hade jag ett möte på söder.
Tjipp, tjopp genom stan igen och jag klantade mig och åkte just igenom. Vilket inte gick så bra, eftersom att det var avstängt lite här och där.
Så, det var med andan i halsen jag mötte upp mötet utanför kontoret.
Just nu hatar jag trappan till vårt kontor.
Det är en 1700 talskåk. Trappan är trång med konstiga steg och när man öppnar porten har man dörren i ögonhöjd liksom.
Inte knäkompatibel! ;-)
Efter mötet blev det ett snabbt möte med säljarna och sen drog jag iväg igen.
Kylen gapade tom upptäckte jag igår.
Så, det var bara att fylla på idag.
Kundvagn är inte heller knäkompatibelt!
Jag har ännu inte puttat en vagn, som inte drar snett..
Och det gör ont.
När jag klev ut med vagnen full, kom jag att tänka på att det ända jag ätit idag var en banan!
Inte konstigt att  jag kände mig lite matt!

Så, hem med maten. Släpa skiten uppför trappan. AJ! De är tur att den här operationen snart blir av, för det börjar bli löjligt nu.
Men jag var bara tvungen att slänga i mig lite mat innan jag hämtade barn.
Så det blev en macka ifrån igår. På vitt bröd. Usch.
Men allt går ner om man bara är hungrig! ;-)

Sen haltade jag iväg och hämtade barn.
Middag och läxor.
Med huvudet fullt av dagens upplevelse.
Jag har så mycket jag vill göra med dagens tankar. Ändra presentationer, ändra workhsops och ändra implementering.
Det kokar i huvudet!
Men, jag är trött. Galet trött.
Jag ska bara släpa mig uppför trappan.....;-)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar