Sidor

torsdag 27 mars 2014

Dagarna som försvann...

Det här är veckan som försvann!
Tjopp!
Dagar fulla från morgon till sen kväll. Eftersom att stor del av dagarna har gått till olika möten, event och nätverkande, så måste man ta igen det "riktiga" jobbet på kvällarna efter att barnen kroknat.
En av mina iso projektsamordnare hade jobbat på ovanligt bra i förra veckan och skickar mig flera kilo dokument.
Och då kan jag bara svara "men guuuud vad ni har jobbat på BRA!" och sen tänka "helvette vad hela kvällen kommer att gå åt att läsa igenom dem och återkoppla i morgon" ;-)

Tisdagen började med en kursvända igen. Och vilken vända!
När jag åkte hem, var det som att man kört mig i en torktumlare. Wow.
Jag har gått så många olika kurser nu i personlig utveckling av olika slag, så jag är lite kräsen.
Det måste liksom beröra mig på ett väldigt konkret sätt, för att jag ska tycka att det är bra.
Samtidigt som jag inte har något filter alls när det är bra, så allt går in direkt.

Och den här gången berörde vi ett ämne som jag är helt klart sämst på, som företagare.
Och när man då är ganska förutsättningslös och inte redan tycker en massa om ämnet, utan bara sätter sig och tar in, för att lära sig, då kan det endera bli fiasko eller bra.
Och så bra det blev!

Men, allt blev tvärtom. "Så här ska ni inte göra, så här ska ni inte säga, så här får ni INTE göra!"
Säger en person som är bäst i Sverige på det han gör.
Och jag kunde bara skaka på huvudet och svära för mig själv.
Fan.
Det är ju sådär vi gör juh!
Gör om. gör rätt. gör helt annorlunda!
Shit.
Det är tur att maken går exakt samma kurs, så att vi kunde ta kvällen till att reflektera. Tänka. Konstatera att vi nu vet varför vissa saker inte gått så bra, eller inte gått alls.
Som tur är, så är det ett av de företagsämnen som vi inte föreläser om, inte har workshoppar om och inte levererar som företagstjänst heller. *phju*
Men ändå.
Jaha.
Bara att börja om.
Jag mailade och tackade föreläsaren dagen efter och fick ett "höra av dig när du vill".
Och jodå.
Morgonen efter, vaknade jag snortidigt och bara visste vad jag behövde göra.
Jag drog honom ett mail strax innan 06 och fick svar på direkten. "Ring mig på fredag morgon så parar vi om det"
:-)
Det roliga i tisdags var att föreläsaren från kursdag 2 var med som åhörare, vilket var jättekul.
Den föreläsningen/ kursen fick jag ut så enormt mycket av.
När vi fikade berättade jag för honom "Du har förstör mig!" Vadå? undrade han.
"jo, jag har för första gången på 43 år kört mot enkelriktat! Sånt gör inte vi regelpersoner, men efter 4 timmar med dig, så gjorde jag det!"
Han garvade läppen av sig och frågade om han fick ta med det som citat på hans kursutvärderingar!
:-)
Igår blev dagen ännu galnare och längre.
Trafiken i den här staden är helt galen! Som jag har köat denna vecka!
Vi tog två bilar, för att vi skulle åt olika håll på eftermiddagen. Vi åkte samtidigt, nästan hemifrån och jag fastnade ju i en megakö och maken fick snällt stå och vänta på mig...
Som tur var, kom även kunden med andan i halsen.
Den kunden gör mig så varm i magen!
Ingen stor verksamhet, men med ett sådant långsiktig och hållbart tänk. Gör storverk, i det lilla.
För människan.
För att alla ska må bra. Det kändes oerhört bra och vi får nu hjälpa till där, för att vi också tänker långsiktigt, ekologiskt och med människan i fokus.
Det känns bra.
Så åkte vi ifrån den lilla, jordnära verksamheten, till den stora draken.
Ett stort panel möte. Flera riktigt brighta personer, med stort kunnande och kompetens. Vi hade en "stol" i panelen och jag satt som lyssnare denna gång.
För att se hur det går till, vad som förväntas och hur forumet fungerar.
Jag lärde mig mer på ett par timmar än man gör flera år i en skola! Så coolt!
Efter det åkte jag hem för att jobba.
Jag hade inte ätit någon sen frukost och då var klockan 14:30
Det var ganska vimmelkantigt när jag slevade i mig en sallad..

Med salladen i magen tog jag tag i en surdeg. En riktigt Sur Deg.
Sånt som tar energi. Som jag inte orsakat men som jag får vara med och reda upp.
Som jag anat, känt oro inför. Försökt flagga för, men ändå måste släcka i slutändan.
Sur var bara förnamnet.
Arg så att jag fick huvudvärk. Frustration.
Men mitt i mitt humlande och mumlade hör stora sonen av sig och berättar att han kommer hem en vända runt påsk!
Det, tog bort min huvudvärk! Tulle kommer hem! :-)
Hans lillebror blev "lite glad" när han fick höra det!

Idag gick morgonen till att kika in i våra nya lokaler som vi får tillgång till nästa vecka!
"woop, woop".
Najs!
Nu kan vi börja planera långsiktigt.
Sen blev det businessclub och affärslunch. En sen lunch idag med. Hela veckan har varit hattig med maten.
Och det märks direkt!
Jag går "tom" trots att jag borde ha att ta av! ;-)
Men det var en trevlig lunch och det här nätverket som är "mitt" kommer att bli bra framöver!

Sen, dök vi in på en festbutik och hyrde en smoking till maken! Och vilken service!
Vi var där strax innan 14 och kunde hämta upp den med uppsydda brallor klockan 16! Va!
Så efter ett projektmöte, susade vi in och hämtade dem innan vi åkte hem.
Det blir kul i morgon!
Gala, minsann.
Som vår företagsfest! En massa entreprenörer, kommuner, näringsliv och lite annat folk.
Förra året hade jag tiger öron och svans när vi åkte.
I år blir det lång klänning och smoking.
Kul kommer vi garantera att ha! :-)
Så det blir till att jobba som en gnu på förmiddagen, hämta barn, lämna barn, få en frisyr och sen hoppa i klänningen och dra.
Trött kommer jag att vara, sådär en fredag kväll.
Maken, fick en tandläkartid på lördag morgon! så, det blir inga mängder vin..

Nu, ska jag försöka få lite skönhetssömn också. Utan problem. Jag kommer troligen inte att hinna lägga huvudet på kudden!
 ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar