Sidor

onsdag 12 juni 2013

Uppskattning ska man vara generös med.

Vilken underbar sommardag vi fick idag!
De senaste dagarnas åskskurar var bortblåsta i morse! Vilket var tur, för det är inte vilken skolavslutning som helst på Lillemans skola!
Alla barn samlades på ett ställe strax innan 8 och alla föräldrar gick och ställde sig där en liten scen finns.
Man kände direkt, att det var risk för solsting!

Sen kom alla barn och satte sig och sen började en dryga timmen lång musikal! Så duktiga barn!
Det är alltså en skola med barn från 6års till 3an.
Men som dom sjöng och agerade! :-)
Musikalen handlade om en resa från framtiden till forntiden. Det började med pedagoger utklädda till rymdgubbar, gick vidare till 1800 talet, till stenåldern och avslutades med att de flesta dansade gangnamstyle! :-)
Vilket jobb alla inblandade har lagt ner under året!
Efter det samlades alla i respektive klassrum. Barnen fick diplom och lite samlat material ifrån året som gått och information om höstens skolstart och sen blev det glass.

Många barn var lediga, men en del blev kvar.
Lilleman var rätt nöjd med att stanna. Men han konstaterade i kväll att det hade varit tråkigare än vanligt. ;-)

Vi hade ju ett par möten inbokade, så det fanns inte mycket annat val. Men nästa år, då ser vi nog till att vi är lediga och gör något kul efteråt.
Men, helt "firandebefriat" blev det ju inte! :-) Jag lovade Lilleman igår att fixa tårta eller bakelser så det var bara att pallra sig iväg och fixa det!


Jag kom på häromdagen att jag ville fixa presenter till Minimes fröknar. Vi samlade ju ihop från alla barn när vi hade dagisfesten, men jag vill ge två fröknar en egen present ifrån Minime.
Hon har en fröken som är jätte speciell för henne. Det är en fröken som hon verkligen älskar och alltid kommer att minnas. Och en annan har varit med från att Lilleman började och var ett stort stöd för honom när det var lite jobbigt i början.
Sen har hon tagit även Minime under sina vingar. Minime är lite som en katt. Hon tar inte till sig alla människor rakt av.
Hon är grymt social, men vissa människor blir speciella.
Och - att pedagoger verkligen gjort avtryck i ett barns liv, det ska man berätta tycker jag. :-)
Den tredje pedagogen som funnits på avdelningen under åren har varierat och den hon haft nu på slutet, försvann plötsligt utan att vi hann reagera.
Och den fröken som kom i stället har inte varit så länge..
Annars hade hon naturligtvis också fått någon speciellt ;-)

Nåja, idag åkte jag och fixade presenter till dom. Minime slutar ju på avdelningen nästa vecka och det var lika bra att få det fixat.
Sen kom jag på att det ju snart är midsommar och barnen har inga midsommarkläder!
Ja, jag är lite knasig, men jag älskar midsommar och går "all in". Så fina, somriga kläder behövs! ;-)

Till Lilleman fick jag jaga en stund. Inte lätt att hitta nåt som är snyggt utan att vara "för" fint. Och han är lite mitt emellan storlekar nu, igen.
Men, tillslut hittade jag det som kändes lämpligt. Skjorta och shorts.


Mimime fick en blommig klänning och vita tights.
(går inte att vända bilden nu igen! *sur*)

Till min förvåning så hade H&M rea! Jag tycker ju att sommaren precis börjat! Men dom reade ut sommarkläder hejvilt.
75:- på en massa fint, så Minimes garderob fick lite nytt.
Jag hittade en klänning/tunika i härligt mintgrön, plisserad med otroligt fina detaljer!

 Flera par jeans och en kjol.
Och flera "vardagsklänningar" till jätte bra pris!

De här klänningarna var ju bara toppensöta! :-)
Och lagom, både varma och fina! :-)

 

Minime älskar ju kläder! Hon kan leka mannekäng hur länge som helst! Förutom att det är kul att köpa kläder till henne för mig, så blir det dubbelglädje för mig när hon packar upp dom och jublar! :-)

Lilleman fick flera t-shirts och piké och ett par vardagsshorts. Men han rycker ju bara på axlarna och säger "jaha".
Även om han gillar att vara fin och vill gärna ha lite lukta gott när vi ska iväg på kalas, så är han ju inte intresserad på samma nivå alls.

Nåja, efter att ha stått på skolgården i gassande sol på morgonen så var man ganska mör under dagen..Sen satt vi på ett möte under eftermiddagen där det inte fanns någon luft alls!
Kvavt är inte rätt ord.
Luften var slut. Punkt.
Intressant möte, men när syret är slut, så är det, liksom! ;-)

Men, nu känner jag att jag är trött. Jag borde förbereda morgondagens möte, men skjuter på det tills i morgon.
Förhoppningsvis vaknar jag pigg och kan tänka mer raka tankar i morgon.
Stora dottern ska hämta på dagis, vilket är oerhört skönt, så behöver vi inte oroa oss över trafiken i huvudstaden..
Sen...sen är det helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar