Sidor

torsdag 6 juni 2013

Revirpinkande

Så är det långledigt - igen.
Rent spontant känner jag att lite av all ledighet under våren, kunde flyttas till hösten.
För, när man drar igång i augusti så blir det nonstop till jul.
Man är ganska trött dagarna innan jul, när tomten ska jagas i fatt...

Nåja, inte så mycket att gnälla över, utan lika bra att njuta NU. :-)
Idag har jag träningsvärk! Skönt, men egentligen ganska deppande. Jag tog en timmes PW igår och småjoggade lite, lite.
Och har ont idag! Dags att sätta till lite fart på tränandet. Ajabaja.
Det kommer att dröja innan gymmet är klart, men, eftersom jag inte lider av pollen i år, så finns det inget som hindrar träning i det fria.
Det är så vacker natur häromkring, så det är ett rent nöje att lubba ute.

Jag påbörjade inventeringen av allt som står magasinerat häromdagen. Det är "lite grand".
Jiises..
Jag försöker att plocka hem det som är mest aktuellt just nu. Så kanske vi slipper släpa hem onödiga saker som vi vet ska kastas...

 Dock, hade jag lite fel skor, när jag klättrade runt bland kartongerna.

 Men, jag hittade det jag letade efter. Alla fotografier på barnen! :-)

Jag fick leverans av denna bok igår. En sån fantastiskt fin bok!
En dagbok, som vänder sig till lite yngre barn, men jag har köpt den till min tonårsdotter och funderar på att köpa en till mig själv.
I vanliga dagböcker så är ju tanken att man ska skriva vad som hänt.
I den här, läggs vikten på hur det känns och hur man mår.
Vad man drömmer om och vart man vill ta sig.
Helt fantastiskt, med otroligt vackra illustrationer!
(Sorry att bilden är på sniskan, men den går fasen inte att vända!)


 Tjejen som skrivit boken skriver även barnböcker. Lika fantastiska dom! Och har en figur som heter "Snorpan" som spelar barnteater.
Jag har tipsat både dagis och skola om henne!
Finaste My!

Igår kväll blev det även hamburgerpremiär! :-) DET är sommar, att grilla egna hamburgare.
Så gott.
Idag hade jag planerat en lång sovmorgon och berättade för barnen att jag förväntade mig en låååång sådan.
Minime fattade och sov till 9:30
Lilleman, inte så mycket!
Jag förstår inte var han får sin energi ifrån! Han somnade vid 23:30 och vaknade kl 7!
Jätte pigg, glad och full av bus.
På med kläderna och sen ut för att leka.
Lite snopen att inga andra barn var uppe! (då var klockan iofs närmare 9 )
Men, en pappa hade jätte fin morgonrock, kunde han konstatera när han letat kompisar....
Så, jag fick dra lite regler om hur tidigt man får plinga på hos folk!

Men, det är skönt att se hur dom nu springer runt ute hela dagarna. Som små hundar som pinkar revir! ;-)
Mellan berget, park 1, skogen, park 2 och gräsmattan.
Det är inga jätteavstånd, men har man inte så långa ben och springer runt till alla ställen ca 100ggr per dag, så blir det nog några km! :-)

Vi, ska ta förhoppningsvis absolut sista vändan till gamla huset. Skeppa iväg lite möbler och plocka lite smågrejer och fylla en bil med sopor.
Sen, är det dags att lämna nycklarna till städfirman...och snart, lämnar vi över hela klabbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar