Sidor

söndag 5 juli 2015

Varmt och skönt!

Dagarna ramlar på.
Vi är inne på semestervecka 3 snart. Och såhär pass långt in blir man dagvill!
Jämt och ständigt får jag kika på vilket datum det är och vilken dag! :-)

Jag har haft löjligt ont i ryggen nu igen. Sängen vi har här dödar ryggen. :-(
Plus att jag är otränad. Igen.
Plus att jag stått i konstiga vinklar när jag målat.
Häromdagen kunde jag nästan inte kliva ur sängen. Och igår morse vaknade jag klockan 6 med värdens huvudvärk (kombination av för lite vattenintag i värmen, åska, ont i nacken) jag tog två Ipren och la mig i gästsängen för att vila ryggen. (lite komiskt i sig!)
Men då bestämde jag mig att jag måste skärpa till mig.
Yogan infördes på stående fot.
Jag fattar inte varför jag är sådan träningsperiodare! Inte alls konstigt att min rygg tar slut.
Nåja, nu har jag kört min standardyoga 4 ggr senaste dygnen och ryggen är bättre.
Skönt.
Nu ska det in lite träning på det. PW och styrka. Jag måste!

Nåja, vår bråkande bil fick åka till doktorn....
Vi har ännu inte hört något ifrån verkstaden. Jag hoppas att det inte blir alltför dyrt. Det ingick liksom ingen sådan reparation i semesterbudgeten.
Solen har dock verkligen visat sig från sin bästa sida hela veckan! Oj vad varmt och härligt vi haft!!
Så najs!
Vi var och handlade en sväng häromdagen och jag hittade billiga jordgubbar.
Så nu har vi moffat morgon, middag och kväll!
Finns det något härligare än färska bär till frukost?

 Vi blev också klara med huset i förrgår! Sent på kvällen satte vi i sista spiken!
Nu måste jag går runt med liten pensel och måla alla spikskallar. Men det får bli lite pöompö.

 Igår åkte vi iväg på kalas, så snart vi vaknat.
Lite larvigt att ha kalastid klockan 13 och försova sig! Då är det semester! ;-)
Vi hann, men det var alla på kö till dusch och fix! ;-)
Till födelsedagsfiraren plockade vi ihop lite smått och gott ifrån den lokala plantshoppen.

 Bland annat en analog väderstation! :-)

 Och en vilstol till mobilen! ;-)
 Det bjöds på glass..
 och glasstårta...
 Och en massa poolhäng.
Det börjar bli många barn nu när vi träffas vilket är jätte härligt!
Alla barn i poolen och en del vuxna.
Tom en vuxen som på slutet ramlade i med kläderna på! :-(
Ren tur att han inte slog sig....

Vi tog en tur hem till radhuset för att hämta lite grejer, tömma postlåda och lite sånt.
Och jösses så varmt det var där!
Stora dottern bor ju där nu. Men hon använder ju mest sitt rum, badrummet och köket. Och tänker inte på att öppna dörrar och fönster för att vädra ur.
(Plus att hon nog också är rädd att glömma något öppet när hon åker till jobbet och så.)
Men man kan säga att vi var glada att inte behöva sitta där hela sommaren!

Tanken var först att vi skulle ha sovit där i natt och göra lite ärenden idag. Men, vi ändrade oss i sista sekund, när vi fick förfrågan om lite besök här ute idag.
Så vi åkte hit igen.
Men, i morgon måste vi upp till civilisationen igen. Vilket iofs är bra, för jag måste ta hem en liten gräsklippare eller trimmer.
Den lilla gräsmatta vi har, är helt vildvuxen nu!
Inte bra. Det ser obebott ut trots att det inte är så. :-(
Jag är väldigt inne på att att lägga trall på hela baksidan!
Den där gräsplätten är bara till bekymmer!

Nåja, vi kom hem igen sent om sider och jag kunde inte låta bli att pynta huset klart.
Blommor och flagga.
Nu fattas bara gardiner! De är sydda och klara, det är bara själva upphängningen som är kvar.
Jag har alla de grejerna också, det bråkade bara lite.
Men några ska upp idag. Sen spara jag böket till en regnig dag.

Men det är så skönt!
Nu är vi klara med sommarens projekt!
Vi har andra små saker, men inget som måste göras just nu.
Skönt! Veckan som kommer ska det bli sämre väder och då passar det bra med lite museibesök, kompishäng och lite annat.
Riktigt najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar