Sidor

måndag 6 juli 2015

Regnig dag..

Idag vaknade vi till regn. Som utlovat.
En dag senare än man trodde i slutet av förra veckan. Gårdagen var suveränt fin!
Barnen hoppade i vattenspridaren och lekte med kusinerna hela dagen.
En jätteskön dag.
Jag plockade in allt som inte skulle bli blött redan igår kväll.
Det är så skönt att tassar runt i tofflorna sent på kvällen och städa av gården.
Vika filtar och handdukar.
Plocka in leksaker och städa av.
Det är rogivande.
Och det var skönt när jag vakade i morse och det hade regnat rätt rejält, att allt var inne under tak.

Efter intagen frukost åkte vi till civilisationen.
Hem och lämnade av lite grejer och sen åkte vi för att fixa nya telefoner.
Vi har haft företagstelefoner i åratal, men nu är det dags att ha dem privat så abonnemangen har flyttats över.
Nu förlängde vi dem och gjorde om lite. Och passade på att beställa två nya telefoner.
När vi gjort det, frågade säljaren om barnen hade några telefoner.
Och det har dom ju  inte.
Minime ska ingen ha. Men Lilleman har vi funderat på att han borde få en. Till hösten börjar han ju trean.
Det skulle vara skönt att kunna ringa honom på fritids när jag går ifrån jobbet, så att dom endera är klara och "utskrivna" när jag kommer eller tom möter mig på halva vägen.
Och att kunna ringa honom om jag blir sen.
(visst, man kan alltid ringa fritids, men det är skönt att kunna ringa direkt till Lilleman..)
Och kunna ringa hem honom från kompisar osv.
Det börjar bli dags liksom. (Plus att han har tjatat hela senaste året, för många kompisar som redan går hem själva har ju telefoner.)
Nu visade det sig att man hade en kampanj där man kunde koppla på en telefon på ett av våra abbon och få telefonen "gratis".
Sen har barnet max 100:- att ringa för. När det gått 50:- så får den som äger abbot ett sms.
Skitsmart!
Så det var en otroligt lycklig kille som gick ut ur affären! :-)

Han fick sin telefon direkt i handen, vi andra får snällt vänta på våra vi..*suckar*
Sen åkte vi på BIO och såg Minionerna.
Jag har sällan sett så full salong!
Kul film. Riktigt mysigt i regnet.
När vi kom ut sken solen igen.
Sen åkte vi på lite undersökningsrace.
Vi har lite andra förändringar som ska till snart. Vi ska bara välja och bestämma oss..
Inte lätt..
Vi får se om vi blir klokare i morgon eller ännu mer förvirrade..
Jag såg att jag hade ett missat samtal ifrån stora dottern och ringde upp. Det visade sig att hon fått veta sina tentaresultat idag.
Och - hon klarade sig!
Godkänt i alla ämnen!
yehaaaaaaaaaa!!
Hon har varit så orolig! Direkt efter tentorna var hon helt säker på att ha kört i matten. Hon tentade matte fem! Helt galet för att vara gymnasiet!
Och hon trodde att hon kunde vara på gränsen i kemi.
Nu klarade hon båda! :-)
Så skönt!
Nu kan hon koncentrerar sig på hösten!
Hon gick ju en sån linje att om hon inte klarade tentorna, så måste hon tenta om i höst.
I Finland eller Polen!

Så det är två riktigt glada mellanbarn vi har idag! :-)

Jag passade på att städa ur kylen när i kom hem. Det behövdes.
Och klippte gräset. Vi har inte stor plätt, men jäklar vad vildvuxet det har hunnit bli!
Nu är det klippt och klarar sig ett tag.
Jag hoppas att det regnar i morgon med! :-)
När vi ändå är hemma.
Men, såhär på sommaren, går det inte att inte vara på landet.
Det är emot naturlagarna! :-)
Men, min rygg kommer att njuta av att sova i en lite hårdare säng! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar