Sidor

söndag 18 januari 2015

söndagssoppa

Söndag. Sköna söndag.
Jag väcktes av Minime. Lite ovanligt i dessa dagar.

Häromdagen, tömde maken en gammal dator, som Minime ska få som "speldator". Där hittade han filmen på barnen, från när Minime var alldeles nyfödd!
Vi hade glömt bort att vi filmat det och att de låg på just den datorn!
Och så kul att titta på!
Hon sov ju otroligt dåligt när hon var liten. Typ inte alls innan hon fyllde 2. Så hennes första tid är som i en dimma.
Att ha filmer från den tiden är helt otroligt roligt!
Men, som sagt, då trodde jag att jag aldrig någonsin mer skulle få sova en hel natt.
Och att behöva väcka henne på morgnarna, ja det hade jag inte satt pengar på! :-)

Nåja, det var dags att kravla ur sängen när hon kom.
Idag var första gympan för våren. Förra söndagen var hon krasslig, men idag blev det av.
Hon var måttligt sugen, men när vi väl var där, var det ju jättekul och hon fick ha en av sina "ballerinaklänningar" hon fick av tomten.
Bara det är värt att gå  på gympa för! :-)

 Efter  lunchen promenerade vi till makens gammelfarmor, som fyllt 89 år i dagarna.
89! Det är ju helt fantastisk!
Tänk om man fick bli det och vara helt frisk. Hon har lite krämpor men är helt med i tanken.
Och det blev ju lite prövning av karaktären, med alla godsaker! :-)
En liten bit tårta blev det. Färsk och god! :-)
 Under tiden jag väntade på Minime när hon gympade hittade jag ett nytt recept på fiskgryta som jag prövade i kväll.
En liten "snabbvariant" med tomatsoppa som bas.
 Den blev rätt god, men jag kommer nog att göra den lite annorlunda. Mindre tomatsoppa så att den blir lite "lösare".
Och ha potatis till.
Men, det är alltid kul med nya recept.
Annars äter man ju lätt samma, samma...

Sen var det dags för söndagens pass. Cardio.
Jag var inte alls sugen. Jag har träningsvärk ifrån igår, även om det inte är så illa som jag trodde att det skulle vara.
Det märktes också att jag ätit sämre över helgen, med mera socker.
Men, nu har jag ju lovat mig själv att inte känna efter eller vänta på inspiration, utan "bara göra".
Så, ner i gymmet.
Jag försökte mig på kompexfemman, men det gick inte så bra. Jag har för ont i armarna idag! ;-)
Men, cardio i nästan 40 minuter blev det.
Massa motlut. Svettigt som tusan. Men skönt. Efteråt! :-)

Dock, så kommer jag att hoppa över del 1 av Olgas träning. Grundträningen som hon gör, har jag redan grundat med, känner jag.
Jag behöver gå direkt på del 2.
Men, dom övningarna är roligare så det blir mer motiverande.

Så, nu är en ny vecka på g. Få se hur den blir och om vi håller oss friska.
Det verkar gå magsjuka hejvilt lite här och där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar