Sidor

torsdag 1 januari 2015

Första dagen på året.

Så.
Årets första dag.
2015.
Årets sista dag blev inte riktigt som planerad.
Jag läst ut Keplers nya bok. Åh, så bra!! Ända in på sista sidan!
Det gick inte att släppa den innan jag visste hur det gick.
Vi tassade på i pyjamasen nästan hela dagen.
Sen, fick vi plötsligt ta en sväng till akuten. Inte något man vill göra på nyårsafton, men med valet på att åka på direkten eller vänta och se, med risk för att bli sämre och behöva samsas med fyllon och folk som sprängt av sig fingrarna, var inte så svårt.
Och det var ganska snabbt åtgärdat. Vi hann åka därifrån innan det blev rusning. ;-)

Barnen blev hämtade och lämnade hos familjen vi firade nyår med så att dom kunde börja firandet. Vi anslöt lagom till middagen.
Och efterrätten! :-)
Den sista efterrätten på ett tag!

 Alla barn höll sig vakna och vi gick ut för att kika på raketerna.
 Det skålades som brukligt i lite bubbel..
Vi sköt en del raketer, men skickade också upp ett par lyktor.





Vi åkte hem strax efter 12 slaget.
Alldeles lagom.
Och skönt att vakna i morse utan att ha ont i håret. Det är så värdelöst!
Som så ofta, innebär nya året lite sundare vanor.
Jag vet inte hur många gånger jag har påbörjat det och sen halkat av banan en bit in i mars..
Men, nu fick vi en liten tankeställare igår.
Inget allvarligt nu, men det kan bli. Vi blir inte yngre. Vissa saker kan inte skjutas på.
Det behöver åtgärdas NU.

Så, nu ska jag försöka mig på en annan sorts utmaning. För att se om jag lyckas få in träningen i vardagen, lagom mycket och i lagom takt.
I 20  dagar, ska jag nu träna i 20 minuter. Den tiden finns, utan problem.
Och 20 minuter orkar man även om man råkar vara förkyld eller så.
Så, någon form av träning i minst 20 minuter månaden ut.
Sen, går vi över till 30 minuter i 30 dagar osv..

I morse blev det löpband i 20 minuter. Så skönt!

Perfekt att få till det innan frukosten.
Jag grävde också fram min träningsklocka igen. Den har legat i träda hela hösten.
Men, nu las den på laddning och hoppades igång igen.
Det är mest stegräknaren jag är ute efter....
 Det är helt klart sporrande att se hur många steg man får ihop på en dag.
 Så, nu är jag igång.
Nu ska jag bara kicka igång lite fler familjemedlemmar också, på en sundare bana! ;-)

Det var allmänt grått och tråkigt ute idag och nästan alla snö har smält bort. Så pulkabacken var inte att tänka på.
Men, jag körde man ur huset ändå på en promenad.
Vi behöver motionen och barnen behöver lämna sina spel.

Det var riktigt skönt ute!
 Vi tog en stilla promenad och njöt av den friska luften.

Nu  kokar jag en köttgryta och tittar på Ivanhoe.
Den ska bara ses! Varje år!

En bra första dag på året.
Nu har vi ytterligare 6 lediga dagar, att göra det bästa möjliga av innan vardagen tar vid!
Det känns bra.
Nu går vi mot ljusare tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar