Sidor

torsdag 15 januari 2015

Motlut när det är som bäst!

Najs! Igång igen!
Har man lust att knata ner i gymmet när middagen är uppäten och disken i maskinen?
Näe.
Gör man det ändå?
Jaha!
Och det är så najs!
Igår blev det första försöket på ett Olga styrkepass. Jag tog inga tunga vikter, för jag ville köra igenom passet en gång, fila på tekniken, känna lite på repsen och setten.
Men, jag märkte ganska fort att det påminner mycket om Komplex femman som jag annars kört.
Några andra varianter.
Så, när jag kört igenom tre set, så körde jag en vända komplex också.
Men det var skönt att känna att jag kan lägga på lite vikt, på en gång! Och -jag kommer inte att harva runt i 8 veckor på del 1.
Jag har gymmat lite för mycket för det i mina dagar. Men, jag ger det ett par veckor! ;-)
(Sen vill jag ha nya och roligare varianter av set!)
Efteråt, var jag knappt svettig, men trött i musklerna. Men jag har såå svårt att gå ur gymmet och inte vara svettig och trött! Det får bara hända när man yogat! :-)
Så en snabb vända på löpbandet, dock sådär försiktigt som hon påstår att man ska. 60% av maxpuls.
(=tråkigt! )
Sen var jag nöjd.
Det var skönt att lyfta lite vikter, för jag var skitirriterad när jag gick ner.
På personer som inte gör det dom ska...typ.
När man levererar underlag och ändå får mail om "vad är det här??" -Dah, du fick underlaget igår...läste du de ens??
Sen strulade lite annat skräp. Som skulle ha varit ordnat i typ september!
Bläh...
Nåja, man sover gott när man tränat! :-)

Strulet slutade inte där, utan jag fick delegera lite via telefonen idag, så att det ordnades.
Det är problemet när man både har jobb och driver eget, samtidigt.
"ja jag kan åtgärda, efter klockan 19  i kväll..." typ. Som tur var, jobbade maken hemifrån, så jag fick delegera till honom, som fick lösa problemet.
Men, det är tur att man lever i dagens samhälle ändå! Vi kunde sitta på tre olika ställen, med hjälp av telefoner och datorer och fixa.
Bra så.
Jag började dagen med att åka och ta bort mina stygn, från mitt bortskurna födelsemärke.
Skönt att ha det gjort!
Stygnen har stramat och skavt.

Idag var det så cardio som gällde. Jag ska som sagt hålla mig till 60% av maxpuls, men det är svårt!
Instinkten är ju att springa...
Så det blev en  kompromiss. Motlut. Extrem motlut!
Svetten bokstavligen rinner av en! :-)

 Och det är snällt mot knät.
Jag kom upp i drygt 8000 steg. Egentligen ska man ju ligga på 10 per dag. Men det går inte alltid.
Nu har jag så pass stillasittande jobb.
Men det känns bra.
I morgon är det styrka igen. Och det blir nog det på lördag också.
Då ska maken och jag köra ett pass som jag hatar. Verkligen hatar. Armar!
Det gör så ont! :-(

Och fredag är det redan i morgon! Veckan gick fort, trots en massa strulande.
Hängiga barn, som gjort att maken vabbat mest hela veckan i olika konstellationer. Dock ingen riktigt jättesjuk, vilket är skönt.
En massa möten.  Sjukt många möten! :-)
Men jag har fått en massa gjort och har koll på allt som ska hända i vår.
I morgon är det också en mötesdag.
Nästan larvigt.
Verkligen hela dagen går till möten i morgon och sen får jag inte glömma att åka till tandis!
Men två av mötena är lite...ska vi säga strategiska inför framtiden.
Spännande på flera sätt!

Men, snart är det helg!
Barnen har redan bestämt hur fredagsmyset ska gå till! ;-)
Själv längtar jag till landet...
Det börjar bli dags att ta en sväng dit ut!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar