Sidor

onsdag 1 oktober 2014

Guldbollen som jag ser nästan varje morgon

Det är märkligt när man redan när man vaknar, känner på sig att det är kallt ute.
Även om vårt radhus är galet varmt.
Vi måste fortfarande ha fönster öppna för att inte tuppa av på översta våningen. Utan att ha igång någon som helst värme i huset.
Men ändå, det liksom känns att det är kallt.
Och i morse hade vi första minusgraderna. Bara två. Men ändå! ;-)

När solen reser sig över trädtopparna är det bedövande vackert! Vi har bott här i drygt ett år nu, snart 1,5 och jag får inte nog av soluppgångarna vi ser.
Det är så vackert!
Egentligen borde jag smyga mig ut tidigt på morgonen och fotografera just när solens första strålar tittar fram.
Ljuset är så otroligt vackert!

I morse hade vi ganska mycket dimma. Jag fotade ifrån andra våningen. Egentligen borde jag ställt mig högst upp. ;-)
Att se den här guldbollen resa sig är fantastiskt!
Jag står och njuter av den varje dag! Det är ett Gevalia ögonblick! ;-)

 Det blev både vantar och mössa på barnen och det bet lite i näsan. Men det är som sagt så vackert!
Gräsmattorna ser ut som att man strött diamanter på dem i morgonsolen.
Jag kunde inte låta bli att fota en buske, som ser ut att ha blivit doppad i socker. :-)


Jag fixade ju nya läsglasögon häromveckan. När jag valde bågar valde jag ju rätt "blingiga" och jag frågade Optikern om stenarna skulle sitta kvar.
"ooo ja" fick jag som svar.
Det gjorde dom inte! ;-)
Plötsligt ser jag att en stor sten är borta. Hur och var har jag ingen aning om.
Jag fotade brillorna och mailade optikern...
 Det tog fem minuter så ringer han.
Stenen "ska" inte kunna lossna! :-) Så, nu har han beställt en ny sten som ska limmas på och sen får jag helt nya skalmar i november!
DET är ju service på hög nivå! Jag hade varit nöjd med stenen jag! ;-)

Jag tog en sväng på H&M på lunchen. Minime hatar jeans. Hatar. Nu när det börjar bli kallt är det ju ganska skönt med varmare brallor, men hon vägrar.
De skaver och gör ont.
Trots att jag försöker köpa en för stor storlek. Hon är ju pytteliten och jag förstår inte riktigt vad som skaver...
Men, H&M har leggings som är lite tjockare och ser ut som jeans, men dom är mjuka och sköna.
Plus att det är bra pris på dem!
Fyra par brallor strax under 400:- är bra!
Så, nu har hon brallor ett tag igen.
Hon gillar inte långstrumpor heller, så jag försökte få tag på långkallingar, men det hade dom inga!
Bara till killar!
Det är ju högst märkligt. Det fanns strumpor i långa rader som iofs är jättefina, men om man har en tjej som inte vill ha dem så får dom ju ha hur fina strumpor som helst!

Alla butiker är fulla av vinterkläder nu, så bevisligen är den på väg. Vintern. :-)

Det är ett konstigt vakuum jag sitter i nu.
Det börjar bli lite komiskt.
Jag sitter och väntar på folk som ska göra sitt, nu igen.
Helt galet. Det jag hade planerat få ordning på i augusti är ännu inte klart!
Det handlar om dagar nu, men det är så frustrerande att det aldrig blir klart. *suckar*

Den här hösten kommer att gå till historien av väntande.
Värre än att vara gravid och gå över tiden! Det är precis så det känns.
Jag vill avsluta och börja på ny kula nu.
Få ordning så att jag kan koncentrera mig på det som är roligt och "ger" något! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar