Sidor

måndag 27 oktober 2014

Beckmörkt!

I morse kändes verkligen den där timmen.
Lite piggare, lite gladare...
Och lite ljusare var det ju.
Det märks att det är höstlov. Det verkar som att "alla" är höstlovslediga numer.
Så var det inte förut. Men det känns som att alla jobbar häcken av sig nu och tar sen en vecka ledigt på hösten.
Lite märkligt att lämna barnen i skolan och inte behöva kryssa mellan cyklister och gående.
Jag tittade på klockan och undrade om vi var ute för tidigt eller för sent! ;-)

Det var väldigt lite folk på tåget också. Sittplats är ovanligt nuförtiden.
Lite folk i tunnelbanan också. Men fler barn än vanligt. :-)
Jag kunde konstatera att jag hade kunnat ta bilen in idag. Det fanns hur mycket parkering som helst idag!
Efter kundmötet och lunch satte jag mig på kontoret hemma. Lite fakturering, lite mail och telefonsamtal.
Sen tittade jag upp och ut.
Och jösses vad mörkt det var! Becksvart.
Återigen började jag ju undra vad klockan verkligen var!
Hade jag glömt att hämta barnen?
Det underlättade inte heller att våra barn var kvar sist av alla barn! Parkeringen var tom!
Men klockan var bara 17.

Barnen hade det toppen som fick två fröknar för sig själva! ;-)
Lilleman brukar bli hysteriskt ledsen om han hämtas sist av alla. Det har inte hänt speciellt ofta, men det har hänt.
Och det brukar inte vara bra. Men nu konstaterade han att det inte gör något, för han har ju Minime nu.
Vilken lycka i livet! Att ha syskon!
Rent egoistiskt skulle man ju ha kunnat nöja sig med ett barn. Men jag ville verkligen ge första barnet syskon.
Och nu är det ju en rikedom både för dem OCH mig att de är fyra stycken.
Som en livförsäkring.
Dom kommer förhoppningsvis alltid att ha någon att vända sig till.
Även om äldste sonen alltid kommer att vara äldst och klokast! ;-)
Trots att yngsta dottern kommer att anse att det är hon som är smartast. Och vet bäst! ;-)

Det har varit en bra måndag. Intressant.
I morgon blir det mer kuligheter. Bland annat ett besök på stället där vi snart ska ha två stycken event snart.
Jag ska försöka få tag på en pumpa som vi kan göra lite fint av när vi åker till landet.
Om det är mörkt här, lär det ju vara en fis i rymden mot hur mörkt det är där! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar