Sidor

fredag 12 september 2014

Sjukt.

Det känns bra med fredag när man har jobbat i två dagar! :-D
Man är ju sååå trött då....inte...
Men, det är inte bara vi som åkte på bacillen. Folk verkar ha rasat till höger och vänster.
Igår var jag på ett möte, där vi skulle ha varit en 25 personer. 10 ringde sig sjuka samma morgon.
Och några hade sjuka barn.
Helt galet.
Själv hade jag fyra inställda möten den här veckan! En var jag tvungen att avboka själv när Minime var sjuk.
Men tre andra ställdes in med kort varsel.
Det har varit en aggressiv bacill, helt klart. :-)
Jag gillar inte att ställa in jobb eller möten. Det går emot min natur.
Även om det är helt naturligt...alla gör det, men jag känner alltid att jag slösat någons tid.

De som var på mötet var det jättekul att träffa efter sommaren. Mycket skvaller blev det! ;-)
Dessvärre fick jag ett mindre roligt besked också.
Tragiken slår till lite här och där. Usch...
Och man känner igen sig i "det blir nog bra, X är tillbaks om ett par veckor" och så vet man att livet kommer att slås i spillror. Men det sista som överger en är hoppet.
Hela tiden blir man påmind om hur kort livet kan vara.

Det är dags att sluta vänta.
Jag som jobbat så hårt på att vara mer reaktiv och inte impulsiv. Sitta still i båten och inte alltid vara långt fram i planeringen..
Men det är verkligen att gå emot min natur det också.
Så nu slutar jag vänta.. ;-)
Jag behöver få vara impulsiv och långt fram i tanken, annars tappar jag energi.
Så nu får jag följa min inre känsla..Det kommer att bli bra.

Jag skulle ha haft ett viktigt möte idag, men även det blev flyttat till nästa vecka.
På grund av valet!
Tjo..Det som jag redan väntat på i över två veckor. Men, vad gör man...

Och idag hade jag tänkt lägga min röst.
Men jag var vid huset för tidigt! Så, då lät jag bli. ;-)
Det får bli morgondagens uppgift.
Spännande lär det bli!
Och lite skönt när det är över.
Det blir en söndag att minnas, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar