Sidor

tisdag 9 september 2014

Nu är det krig!

Vi snorar vidare.
Eller rättare sagt hostar vidare.
Det är så segt. Och jag tycker så synd om Minime. Hon vill inte vara hemma. Hon vill vara i skolan.
Femton gånger om dagen mäter hon feber och suckar, när den konstant hamnar på 37,9.
Det var ledsamt att följa med och hämta storebror idag och snällt sitta på en bänk och vänta på att han skulle komma ut och inte springa iväg och leka med alla kompisar.
Rent sorgligt, var det.
Så, vi håller alla tummar för att det vänder nu.
För både hennes och min skull.
Hon är uttråkad och jag har ont i öronen av det konstanta "mammaaa"....
Jag är ju tacksam över att hon inte är jättesjuk. Men samtidigt, är man bara småsjuk så blir man ju uttråkad.
Ligger man däckad, så ligger man....;-)

Jag har fört ett gerillakrig mot bacillerna. Petat henne fullt av C-vitamin, D-vitamin och goda magbakterier.
Och svurit över att jag inte började boosta dem veckorna innan skolan började. Jag borde ha fattat att hon skulle åka dit, med tanke på alla nya barn.
Men, eftersom att sommaren var så fin och det inte känns som höst alls, så tänkte jag inte ens tanken.
Förra året, boostade jag dem och de höll sig friska hela hösten.
Men, nu är det krig! ;-)
Jag hittade också en flaska Mollipekt från i våras när vi hade vår förkylningsvända som jag hällt i henne.
Och nu känns det som att hostan gett sig ganska mycket. Och- för en stund sen hade hon bara 37,5!
Med lite tur kan hon snart gå till skolan. Lite fisigt att bara kunna vara där under fredagen, liksom! ;-)

Igår fick storebror passa henne under dagen. Tur att det finns tonåringar som kan hoppa in! ;-)
Jag åkte bland annat och hämtade ut mina nya brillor.
Snygga! ;-)
Och starka! Jag får sakta vänja mig att ha dem. Man blir ju liksom lite "yr" när glasögon är nya.
Nu ångrar jag lite att jag bara gjorde läsglasögon. För jag kan inte ha dem "hela tiden"...
Eftersom att jag ser bra på långt avstånd blir dessa suddiga då.
Men, det är ändå grymt skönt att ha riktigt bra läsglasögon. Texten blev otroligt skarp! ;-)

Lilleman har fått ha korta dagar i skolan. Inte för att det alltid uppskattas iofs.
Han vill gärna komma hem, men sen blir det också tråkigt.
Så, vi behöver absolut inte ha dåligt samvete för att vi har barn på fritids! ;-)
Den stimulansen behöver dom!

Jag har passat på att göra långkok och äppelpaj när vi ändå går här hemma och drar.
Städat tvättstugan...
Man får passa på att fixa och pyssla.
Nu ska jag roa mig med att göra en matlista. Det är dags att få koll på både maten och budgeten! ;-)
Och komma ifrån det eviga "vad ska vi äta"...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar