Sidor

söndag 7 september 2014

Feberyra...

Vilken härlig dag vi fick idag!
Så fantastiskt varm!
Solen sken från en klar himmel.
Mina små gräshögar hade torkat så fint så. Jag spred dom lite här och där..;-)
Och klippte de sista så att den blev sådär "nystädad" ut som jag gärna vill ha gräsmattan.
Nu slipper vi skämmas...
 När den väl var klippt, bestämde jag mig för att tömma poolen. Vi hade inte tänkt göra det, men kom på att vi inte är helt säkra på när vi åker ut nästa gång. Vi har planerat det, men man vet aldrig..
Plus att vi har sjukt mycket som ska göras innan vintern att det är lika bra att påbörja den långa listan...
För att tömma den fick jag ju snällt använda mig av så kallad hävert..
Det gäller att vara med när det väl börjar rinna så att man inte sväljer smutsvattnet! ;-)

 Man tycker inte att det är så mycket vatten i en pool, men det ÄR det kan jag berätta...
Shit.
Jag var smart nog att påbörja det innan allt annat som skulle göras...
Äta lunch tex.
Det är lite galet hur man får sina rutiner på olika ställen. Som att det SKA vara kaffe, ur bryggaren, på direkten! ;-)
Och, grillad korv till lunch när vi är ute och jobbar. :-)
 Maken och sonen bar grejer ur gästhuset till stora huset. Sånt som vi inte vill ska bli fuktigt.
Det märks att det är höst i luften, just på att det är så fuktigt på nätterna.
När vi satt hos grannen igår blev det aldrig speciellt kallt, det var 15 grader där vi satt under tak, men jackor som låg ute var fuktiga som att de legat i regn.

Jag packade ner alla utedynor och kuddar i den otroligt smarta förvaringen jag köpt på IKEA.
Ställde in alla möbler under tak osv.
Det känns lite tidigt, men det ska ändå göras...
 På altanen hittade vi ett nytt husdjur! En fet och stor spindel! isch...
 Sen var det poolen då...vi tömde och tömde och tömde.
Till slut blev det med hink.
Sen hängde vi både den och locket på tork. Och hoppas att det hänger kvar när vi kommer ut igen..

Lagom efter mellis packade vi ihop oss och åkte hem.
Det var inte kul, för det var så skönt.
Grannarna började vakna till liv dom med! ;-)
Men det var bara att bita i det sura.
När vi kom hem tempade jag Minime som somnade i bilen och då låg hon på 38 igen. *suck*
Det är så segt!
Hon hostar och hostar.
Nu vid läggning är hon mycket svalare igen....
Skumt att det kommer och går. Iofs är det inte första gången.
Det är fantastiskt hur olika det för olika personer. Lilleman är sjuk ett par dagar och hon blir lite halvdassig i evigheter....
I morgon får hon umgås med sin bror när jag behöver ut och åka.
Sen hoppas jag att det gett sig...Mest för hennes skull.
Hon vill ju gå i skolan.
Och slippa hosta lungorna ur sig.

Men, nu hoppar vi igång en ny vecka. Som blir mer spännande än på mycket länge...;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar