Sidor

onsdag 17 september 2014

Onda dag.

Vips har halva veckan gått.
Vart, kan man undra.

Dagen har varit ond. På flera sätt.
Alla dessa loopar som inte går att stänga. Fan.
Problem som seglar upp, som jag måste lösa. Och bokstavligen göra detektivjobb.
Som jag inte alls räknat med.
Men, som alltid numer, så hetsar jag inte upp mig. Skit händer. Fel kan det bli. Det gäller bara att hitta det.
Och sen gilla läget. Och sura en stund, kanske. ;-)
Men det brukar lösa sig i slutändan.
Det blev bara ännu mer tydligt om att det jag nu bestämt mig för, är så rätt. Det kommer att bli det, även om det innebär en jäkla massa väntande just nu.
Frustration, kan jag sammanfatta det med.

Just idag, tog vi ett glas vin, skålade och konstaterade att ibland är det bara skit! ;-) Men vi är så överens om den nya kursen.

Annat ont idag var naprapaten. Det gör inte alls lika ont som det gjorde första gången jag var där efter sommaren.
Jag varken gråter eller snorar. :-)
Ryggen är bra nu och nacken. Knät mycket bättre.
Idag ylade jag bara lite när han masserade lårmuskeln. Det. gör. ont.
Men idag gick det fort. På 10 minuter var jag ute igen. För ett par veckor sedan tog det dryga halvtimmen och jag grät som lille skutt..
Så bättre blir det.
Direkt därifrån åkte jag på tuttkoll. Man är ju i den ålder nu. Sen ett tag. Och det gör också lite ont.
Inte jätte. Men lite.
Det finns klara fördelar med att dom är lite långa. :-) Jag tycker lite synd om småbröstade damer faktiskt.
De hänger troligen och dinglar i den jäkla maskinen.
DET är inte mitt problem! ;-)
Det tog exakt 4 minuter och sen var jag ute därifrån.

När jag hämtade barnen hängde stora dottern på. En av Minimes fröknar stannade och sa "men hur många har du??"
:-)
Och sen kom det som jag brukar få höra "men vilken härlig spridning på barnen!" :-)

Så det har varit en lite...hm.. uppochnerdag.
I morgon ska jag hålla en 5 minutare på ett nätverk. Fem minuter är så jäkla svårt!
En hisspitch sätter jag om man väcker mig mitt i natten.
En kvart kan jag fylla utan problem.
Men FEM minuter!
Det är så svårt! Och det kommer inte att bli fem, det kommer att bli tio! ;-) Eller kanske sju.
Men det blir bra.
Jag kommer att göra något helt annat än vad man förväntar sig. :-)

Sen blir helgen helt galet mysig.
Maken sa det idag. "vilken bra timing för dig att åka bort"..och ja vad jag behöver det!
En hel helg med världens bästa tjejer.
Som jag längtar!

Nu ska jag lägga mig med min nya lektyr.
Maken anser att jag inte "har något liv"  men det är intressant! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar