Sidor

söndag 13 juli 2014

Fångad i en stormvind!

Jösses vad det blåser! Och har gjort varje dag hur länge som helst.
Tur att det är hyfsat varmt och varma vindar.
Men man blir lite trött i huvudet..
Jag vaknade i morse och låg och funderade på var jag skulle börja leta efter barnens lilla pool som jag kunde räkna ut hade blåst iväg..
Men, jag hittade den på andra sidan huset där den fastnat! ;-)

Det blir garanterat regn idag, det hänger i luften och det behövs!

Igår tog vi det rätt lugnt.
Jag åkte och sonderade terrängen på den lokala loppisen. Men, det var inget att hurra över.
Det var i stort sett samma grejer som förra sommaren.
Och det är tyvärr så att det som finns är endera rent skräp, eller så har jag det redan, jag har slängt det i några av våra rensningar eller det finns hos min svärmor! :-)

Barnen fick lite godis.
Det finns iofs flera Rörstrands krukor som jag verkligen skulle kunna tänka mig.
Men, så kom frågan, var jag ska ha dem och vad jag ska ha I dem.
Det kan vara så att det blir bra när jag fixat mitt nya projekt....men jag vet inte.... Jag tyckte att de var lite onödigt dyra..
Så, jag köpte inget. Just nu. :-)

Vi pep i stället iväg till det rökeri som finns en bit bort och köpte rökt lax, rökta räkor och skagenröra.
Det är så gott! Löjligt gott!
De har också en frans lemonad som kittlar fint i gommen! :-)
Och man måste ju ha vitt vin till räkorna! ;-)
 Det går fort att peta i sig 3kg! oops!
 Jag passade på att ställa bilarna på gräsmattan och tvätta dem. Två flugor i en smäll. Jag vattnade gräsmattan samtidigt!
Nu sitter vi och väntar på regnet. Jag har plockat in allt som inte ska bli blött......
Jag har flera böcker som vill bli lästa...
Det blir en lat dag. :-)
Vi ska åka på en minisemester på semestern snart och försöker tänka ut de smartaste dagarna....
Det behöver funka med väder (bra) och folk (lite). :-) Och boka biljetter...
Vi ska vänta in storasyster som just nu är ute och far. Hon kommer bara att hinna landa på svensk mark innan vi släpar iväg henne igen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar