Sidor

måndag 30 december 2013

Rea och bomber.

Idag fick jag en "riktigt" sovmorgon.
Jag kravlade mig ur sängen klockan 10!
Ett par timmar tidigare var Lilleman vaken och jag hjälpte honom att skölja ur ögonen. Men sen la han sig och tittade på film och kröp ner hos oss strax innan 10 igen.
Minime, hon kom tassande på morgonkanten, jag har ingen aning om när..
Galet hur man kan sova så länge! :-)

Det härliga var att solen gick upp precis! De tär länge sen den har visat sig, men idag sken den stor del av dagen!
 Och, jag måste ju erkänna, att jag inte kunde hålla mig.
Julen åkte ut med dunder och brak igår. Det började med att jag bar upp ett par lådor, för att slänga sådant som jag visste att jag inte ville använda någonsin mer och sen försöka reducera två kartonger till en.
Och sen, när jag ändå plockade, så plockade jag lite här och lite där och vips så var granen borta!
Och tomtarna...och tja, allt!
Och pepparkakshuset. Det satte Minime bokstavligen tänderna i! :-)
Maken, som gick upp och la sig en stund, blev ganska snopen när han kom ner i vardagsrummet och julen var väck! :-)
Skönt var det!
Idag vaknade vi som sagt sent och åt frukost när man annars äter lunch.
Sen drog jag ner till centrum en stund.
Jag hittade lite blingbling till morgondagens middag.

 Och lite partyhattar måste man ju ha!
I alla fall barnen!
Sen rockade jag loss på torget!
Nya, fräscha blommor! Ut med hyacinter och julstjärnor!
In med Rosor!
 Och tulpaner! :-)
 Sen kikade jag lite på rean. Nu är det inte mycket kvar, men jag hittad lite jobbkläder.
Vita skjortor går åt.
 En hittade jag på era och en fick jag lova att ta på ordinarie pris...

 Jag hittade en snygg kavaj också!
Det är ju mest det jag går runt i. Vit skjorta och kavaj.
Jag hittade en skön "mjukis" tröja också. Skön att ha när man strosar runt hemma.

 Och en kofta. Jag älskar koftor!
Den blir lagom att ha på jobbet den också.
Nöjd, är jag!
Maken och barnen åkte på jakt efter lite "kabom" till i morgon kväll.
Även de blev nöjda....mest maken tror jag! :-)

Skönt med nyår i morgon. Det känns som att vi bara går och väntar in det.
Egentligen är det lite löjligt, för det är ju liksom bara en dag, som vilken annan som helst.
Och nyårsdagen är ju en vanlig dag.
Bara att den ligger på det nya året.
Men ändå. Man är inne på ett nytt fräscht år. Och vi går mot ljusare tider!
Ett spännande år, på många sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar