Sidor

tisdag 10 december 2013

Idag är inte en vanlig dag, nej idag är det.....

Idag är en stor dag!
Nobelfesten!
Och minnesstunden för Mandela.
Men, det är ju ingenting, mot makens födelsedag! :-)
Och idag var det inte vilken födelsedag som helst, utan han fyllde 40!

Tänk, när vi träffades var han 29! En "snorunge" juh! :-) Och nu är han 40!
Så mycket firande blev det inte, men vi åt god middag och åt lite sockrigt gott efteråt.

Maken älskar schwarzwaldtårta och de här små sötnosarna var nåt liknande.
Så dom mumsade vi i oss utan problem.
Han fick en bok av oss också. En kokbok av Edward Blom som maken gillar skarpt! :-)

I övrigt gick dagen lika snabbt som vanligt.
Jag började dagen med lite pappersarbete. Sen var planen, att jag skulle tömma vårt postbox och åka med alla papper till vår bokföringstjej efter som det var månadsavslut idag.
Sen, skulle jag åka hem, parka bilen och ta tåget till mitt kl 11 möte på kontoret.
Sagt och gjort.
Prick klockan 8:45 var jag vid postboxen. Sen åkte jag till bokföringstjejen. Där öppnade jag posten och fick direkt problem.
Diff på skattekontot. *suck* Sånt händer, men ska ju letas fram och rättas till.
Och, då hade jag ju varit så smart, eftersom jag bara skulle lämna papper och sen åka till stan, att jag bara tog med mig handväskan.
Och inloggningen har jag inte i huvudet. Eller, jag har den nästan i huvudet! ;-)
Så, bara att hoppa i bilen och åka hem igen, hämta uppgifterna och åka tillbaks.
Väl där, lämna papper och inloggning.
Och då var klockan så mycket att tåget inte var aktuellt.
Men tanken var god! :-)

Iväg in på möte, korrekturläsning av en massa text med en skribent som hjälper oss.
Och hejjade på olika personer som kom och gick till maken. :-)
Sen hopp i bilen och tillbaks till bokföringen.
Nu hade diffen hittats och månadsavslutet var i stort sett klart. Skönt!
Sista fixet med det och sen iväg för att köpa lite gottis till födelsedagsbarnet! :-)

Och sen hem och fixa lite utlovade mail och annat jox.
Jag brukar alltid titta på nobel middagen.
Jämt!
Men, i år var det ju jätte tråkigt! Varför?
Prinsessorna var ju inte med!
Så ytlig är jag! ;-)
Nämen, man vill ju se deras klänningar och "blingbling".
Drottningen var ju vacker, men, tja, hon är inte prinsessorna! ;-)
Men, jag har följt det med ena ögat...

Nåja, nu när balen är över och maken är småfirad, är det nästa happening som ska förberedas.
Lucia!
Det är en morgon när hela Sverige stannar.
Mellan 7:45 och 8:30 är Essingeleden tom! :-)

Mysigt som attan. Om vi bara fick lite snö och inte detta mörka, tråkiga regnande...
Tänk förra året på lucia, när jag fick ringa och påpeka att man nog helst skulle skotta gatan utanför dagis om det överhuvudtaget skulle bli något lucia firande! :-)
DET är inte ett problem i år!
Men först kommer en onsdag, där planen är att jag ska vara jättehemlig och åka runt på hemliga uppdrag.
Får se hur bra min planering håller....
Man vet ju aldrig vad som kommer i ens väg! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar