Sidor

tisdag 3 december 2013

Förkylt lite överallt..

Om förra veckan var hysterisk, så är den här veckan betydligt lugnare.
Mest, beror det på att folk däckar till höger och vänster i diverse förkylningar och magsjukor.
Så, inställda möten bli ofrivilligt "ledigt"
Men det är ganska skönt att hinna andas lite också.
Igår var dagis stängt. Minime fick följa med mig på lite upptåg, till godisbutiken bland annat!
Jag trodde att hon skulle flippa, över att gå i en butik som bokstavligen har godis från golv till tak, utan att få en enda bit!
Vi köpte nämligen kundjulklappar, och då är det lite petigt med vad som finns på kvittot! ;-)
Med bagaget fullt av godis, gjorde vi lite andra ärenden och gick på McD. Lite mamma-dotter mys.
Sen, när maken kom hem, svirade jag om och åkte in till staden för att gå på Branschkonferens.
Ett par timmar in i konferensen dök även maken upp, när barnvakten bytt av honom.
Det var en av de bättre konferenserna!
En del nytt, en del nyttigt och en massa inspiration!
Sista 1,5 timmen pratade Mark Levengood. Och han är helt underbar!
Att han skulle kunna prata om kvalitet, avvikelser och struktur, det trodde man inte. Men se det kunde han!
På ett väldigt fyndigt sätt! Jag garvade så att jag låg dubbelvikt!
Jag känner ju igen mycket av det han berättar, eftersom vi är har samma "födelseland".
Och han är så inspirerande!
Så, det var en jättehärlig eftermiddag och kväll.
God mat fick i också!

När vi satt där fick jag ett sms av tonårsdottern, att hon inte åkt till pappa som tänkt, för tågen gick bara åt ett håll.
Det är inte lite trassligt med kollektivtrafiken nu...:-/
Och den vanliga trafiken.
Undras om man skulle köpa sig en helikopeter?? ;-)

Nåja, vi blev inte så sena. Maken är fortfarande dunderförkyld, så barnvakten undrade snopet varför vi var hemma så tidigt! ;-)
Men, man är ju inte ung längre! Så att stanna och ta ett glas vin någonstans, det faller en liksom inte in! :-)

Idag hade jag hemmajobbar dag. Maken åkte iväg på en massa möten, vilket skulle visa sig bli rena sjukstugan när 50% av allt inbokat ställde in på grund av sjukdom!

Jag passade på att och städa på kontoret. Rensa och städa inboxen, städa och pärma papper och läsa in mig på en massa ny information och annat spännande.
Och jag passade på att göra ärenden som man aldrig hinner annars.
Tex har mitt företagskort inte funkat med kod på evigheter, men jag har inte hunnit/ kommit mig för att göra något åt det.
Nu pep jag upp på banken idag och fixade det.

Morgondagens jobb blev också inställt pga sjukdom, så det blir ännu en lite latare dag.
Men, jag ligger efter med en massa administration, så i morgon ska jag fixa så att jag ligger före med det mesta! ;-)
Så kan jag gå på julledighet med gott samvete sen! :-)

Jag känner på mig att vid Q1 nästa år blir det lite galet igen. Det ligger så mycket i "pipen" nu, att om allt blir av, då får vi använda säkerhetsbältet när det bär iväg.
Men det är bara kul.
Vi skulle vilja vinna storvinsten på lotto, så att vi kunde hoppa på allt roligt som finns och allt spännande man skulle kunna engagera sig i.
Men, man måste ju kunna fakturera också.
Helst.
Så det får bli lite lagom av allt.
Men, det lär bli ett spännande år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar