Sidor

lördag 11 maj 2013

Vidgade vyer.

Det är nästan så att ögonen går i kors i kväll. Trött är ett understatement!
Och snygg häck kommer jag att få! Springa upp och ner mellan tre våningar "tar" på rymp musklerna! ;-)

Men, jädrars vad vi har hunnit med de två senaste dagarna! Igår kände jag en vända att vi bara konkade och bar utan att det märktes någonstans...Men nu märks det att vi faktisk hunnit massor.

Igår, vilade vi lite och åkte på middag.
Riktigt skönt, även om stressen tickade liiiite innan. Men det var så välbehövligt.
Duscha, klä på sig något annat än snickarbrallor och fläckig t-shirt. Sätta sig vid dukat bord, äta gott, dricka gott och jiddra med familj och goda vänner.
Riktigt najs.
Idag blev det hus hela dagen, plus besök av vänner. Men, nu ser vi ljuset i tunneln. ;-)
Det är bara barnens nya sängar som är restade hos Kamprad som fattas.
Sen, går det att börja inreda deras rum på riktigt.
Med lite tur, blir våra sängar överkörda i början av veckan (jag passar på att ge order om det, när jag har inbokade jobb, så att jag inte kan vara med och bära! ;-) ) och sen bor vi där!

Det är inte kul att komma "hem" till gamla huset nu. Det är bara rörigt. ;-)
Och inte längre "hemma"....

Barnen har haft en toppen dag på alla sätt. Lilleman är som en hund och travar runt överallt för att "pinka revir".
Hans värld har plötsligt blivit så mycket större än tidigare.
På gångavstånd (spottavstånd, nästan ;-)) bor 4 klasskompisar. Och han kan gå till två olika parker, själv.
Idag fick tom Minime följa med till den stora parken. Wow, liksom!
Snacka om att vidga sina vyer! Hon som bara fått vara på vår baksida hittills.
Nu plötsligt kan hon gå på äventyr och samtidigt träffa sina dagiskompisar! :-D

Jag känner mig rätt mörbultad, så det ska bli ganska skönt att jobba fyra dagar nästa vecka. :-)
Vila kroppen och använda huvudet! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar