Sidor

fredag 24 maj 2013

Fantastiskt!

Fredag.
Ah. Rumpan i mjuka soffan och ett glas vitt. Sen sitter man och klipper med ögonen. :-)

Det har varit full arbetsrulle hela veckan. Man får igen för att man burit kartonger när man borde ha jobbat! ;-)
Senaste veckan har även inneburit lite annat.
En bröllopsdag tex!
I 8 år har vi varit gifta. Jösses.
Det känns inte som 8 år på ett sätt, samtidigt känns det som mycket längre. Det har runnit mycket vatten under broarna sen vi träffades! Det har rent av forsat! ;-)

I år firade vi inte. Vi var för trötta helt enkelt. MEN, jag kunde ju inte låta bli, utan köpte med mig en bukett rosor till maken när jag ändå åkte förbi en butik.
:-) Alltid lika kul att hinna före honom! ;-)

Så var det öppet hus i Lillemans nya klass.
Tänka sig att han ska bli ettagluttare!
Och att det bara är ett år kvar på dagis för Minime. Det är jätte märkligt.
Med tanke på hur snabbt dagarna går så kommer det ju bara att säga "swisch" så sitter jag här och skriver att hon varit och hälsat på i skolan!

Sen har veckan varit full av möten en här och en där och lite överallt.
Personligen börjar jag bli lite skitso...
Vi är inblandade i flera bolag och ibland får jag tänka efter. Vilket bolag är det jag skriver protokoll för nu??
Är jag inne och bokför i rätt bolag?
Vem representerar jag just nu?? ;-)
Det här att bara göra en grej, det är liksom inte vi, bevisligen. Det är fantastiskt roligt på alla sätt, men det är helt klart dags att dra på sig träningsskorna igen och tömma huvudet lite då och då.
Jag fick förslaget idag att ha lite olika hattar, som jag använder för att veta vad jag gör! ;-)

Idag gick jag ner i varv med ett glas vitt...

Rena sömntabletterna! :-)

Det har varit lite sömnigt väder hela veckan. Regnigt och kladdigt. Det fantastiskt varma, sköna vädret som har varit hittills är lite bortblåst.
Tajmingen var perfekt! Inte en droppe under veckorna vi släpade kartonger.

Men, allt växer som ogräs i trädgården. Allt...
Och det är lite kul att se vad som dyker upp och blommar. Jag har ju ingen aning! Men det kommer lite blommor här och där.

Dessa är dock av porslin! ;-)

Jag har planterat två rosor och två humle som tar sig riktigt bra.

På söndag är det ju morsdag och jag har önskat mig en klematis. Det ska finnas en som trivs bäst i skugga och blommar vitt, hörde jag häromveckan.
Den ska jag leta fram och sätta på ett ställe som är skuggigt nästan hela dagen.
I övrigt sätter jag inte mer i år.
Kanske någon liiiiten blomma i rabatten. Och - lite nävor. De kommer att göra sig fint i slänten.

Men det är så skönt, att slippa dra gräsklipparen och känna stressen över att jag inte hinner med trädgården.
Det kommer att vara härligt, att få utlopp för allt mitt trädgårds intresse på landet, men ha minimalt här hemma.

Det är toppen helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar