Sidor

lördag 4 maj 2013

En kvinnas list...

Ojoj. Vi har flyttat en dag och jag har redan ont i ryggen..
Det är inte bra.
Naprapaten kommer att skälla som en bandhund, när jag väl pallrar mig dit..;-)

I övrigt har det gått helt enligt planen idag.
Minime, hon förberedde sig redan igår och somnade strax efter 18!
Jag försökte hålla henne vaken, men det var helt omöjligt. Hon skulle sova.
Så, jag släckte och stängde dörren och hoppades på att hon skulle sova hela natten.
Det gjorde hon med råge.
7:30 kom hon intassande till oss. Wow. Snacka om att ligga på laddning.

Vi hoppade (nåja..) ur sängen och petade i oss frukost. Idag var första flyttdagen! :-)
Jag packade min bil med de viktiga sakerna. Ljuslyktor! ;-)
Sen fyllde vi stora bilen med en massa jox ur garaget och åkte till radhuset.
Där, hade hela området städdag.
Solen sken och det vimlade av folk överallt.
Ett fint mottagande, kan jag tycka! ;-)

Under tiden vi bar in grejer försvann båda barnen som en avlöning. Vips var dom uppe i parken och hittade flera kompisar från skolan och dagis.
Härligt! :-)
Lilleman konstaterade i kväll att han är jätte glad att få flytta just dit.
Vi träffade på flera grannar och blev välkomnade till kvarteret och hann tom kika på ett nyrenoverat kök och en framsida med plattor. (som vi med ska göra..)

När vi var mitt i bärandet dök svåger med familj upp.
Han är lång. Jätte lång.
När han petade i vardagsrumstaket, som är från -70 talet och har en "plastduk", undrade han om vi skulle fixa till det.
Maken hade inga sådana planer. Just nu.
Men, när svågern undrade hur det såg ut under och var vissa viktiga saker som proj. och sådant skulle hängas, var jag jätte snabb med att hämta en kniv! :-)
Han måste ju få kika under duken! ;-)
Och hoppsan, plötsligt var det ett litet hål...som blev ett större...:-D
Plötsligt var hela duken borta och han erbjöd sig att fixa till taket, eftersom vi inte hinner det själva just nu.
Och - när man målar tak, så måste man ju passa på att måla väggar också. Det är ju ändå tomt!
Så, hoppsan.
Vips så blir vardagsrummet fixat! :-)
Maken, vet ännu inte riktigt hur det hela gick till, för det var inte tanken att göra något åt det rummet nu.
Nästa sommar, ska köket rivas ut och planen var att fixa till vardagsrummet samtidig. Så det kan bli...

I morgon blir det inget husande för mig.
Lilleman stod på öronen idag, med de enda jeansen han har som inte har hål på knäna på! Nu har han hål på båda knäna på de jeansen!
Jag hinner inte fixa det nu, så jag måste åka och köpa nya till honom.
Och en present till stora sonen, som ska skickas med lillsyrran som åker och hälsar på storebror när han fyller år. Och till Minimes kompis som har kalas i morgon...Och dit går den dagen...

Sen är det jobbelijobb måndag, tisdag, halva onsdag och sen är det helg. Igen! :-) Och, skolan har studiedag på måndag. Som att inte alla andra lediga dagar i maj räcker...
Så tråkigt! ;-)
Vi måste till Ikea och köpa garderober och förvaring. Det är lagom kul. Mest för att det alltid är så galet mycket folk.
Jämt.
Men det är bara att bita ihop.

Vem vet, det kanske följer med lite värmeljus också. Det behöver man ju alltid! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar