Sidor

lördag 25 maj 2013

En härlig dag.

Idag, var dagen som vi från start hade bestämt som flytt dag.
Men, eftersom det gick mycket fortare än vi trott, så blev dagen jätte mycket bättre! :-)
Jag tänkte faktiskt det när jag slog upp min blå. "Vi slipper bära kartonger idag!"

Maken, åkte dock på det, för han lånade ut både sig själv och vår stora bil, för att hjälpa en kompis att flytta.
Själv passade jag på att fylla kyl och frys.
Och är det något som är skönt efter flytten, så är det storhandling.
Varför?
Jo, när jag nu backar in bilen och öppnar bakluckan, då har jag sisådär en meter knappt, till dörren!
Jag behöver inte gå runt halva tomten med alla kassar.
Det blir mycket mindre släpande.

Sen, lämnade jag Lilleman hemma hos sin syster, tog Mimime med mig och åkte för att köpa en morsdagspresent till moi.
Lika bra, så blir det rätt, liksom! :-)
Jag köpte en klematis. En vit, snabbväxande och kraftig. Som tål skugga. Halvskugga.
Där jag satte den, är det mer helskugga, men jag hoppas att det funkar tack vare att den tydligen är lätt och växer fort och kraftig.
Kommer den bara upp en bit på planket där jag satte den, så får den sol.

Sen, gjorde jag en sak som jag inte vet om det är så smart...egentligen.
Jag älskar ju klängväxter. Älskar!
Humle är min favorit, sen klematis (och alla klättrande rosor, förstås)..och så har vi piprankan.
Men, den är ju lite...spännande.
För, den kan ju lätt bli som ett ogräs och vara överallt. Så man ska vara försiktig med var man sätter den.
Jag funderade länge, innan jag la en i kundkorgen.
Nu satte jag den på ett ställe där jag är lite osäker på om den orkar växa, men kommer att bli vacker om den väl gör det - och dölja lite insyn till grannen, ett stuprör och ett plank.

Klematisen satte jag mitt på samma plank. Tar dom sig så blir det jätte fint! :-)
I stället för att flytta, så hade vi inflyttningsmiddag!
Och vi fick en jättefin blomsteruppsättning!
Rosa blommor är alltid fint, men kolla krukan! Ah....

 Vi var lite nyttiga till efterrätt och åt fruktfat.
(och en stor skål marängswiss...*harklar*)

 Och -öppnade en "liten flaska vin"...;-)
Jag fick den när jag fyllde år och nu drack vi upp den tillsammans med de som gav den till mig! :-)

Och det mysiga med det här huset är också, att köket är stort och att man går ut till trädgården ifrån köket!
Så, när gästerna sitter med en drink i trädgården så kan man prata med dom ändå, fast man har kökstjänst! :-)
Ungarna springer in och ut, upp och ner, och man kan i lugn och ro sitta och titta på!
En vända hade vi en hel bänk med barn, som satt på rad och åt glass. :-)
Minime har hittat en tjej som är ett par år äldre (syster till Lillemans bästis och även hans fadder i skolan) som hon ser upp till med glittrande ögon.
"mamma, hon har örhängen!!jättefina mamma!"...

Vi har flyttat ett kvarter, men det känns som att vi har bytt stadsdel!
Man kan lugnt säga att vi trivs här. Som fan! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar