Sidor

onsdag 1 maj 2013

Alla har en!

Idag blev det vår!
Plötsligt känns solen liite varmare, myrorna springer runt som galningar och björkarna visar små, små gröna blad.
Det har alltså varit en perfekt dag att tömma en klädkammare på...
Och, jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men herre.jäklars. Så mycket grejer man har, när skiten väl ska packas!
Idag roade jag mig också med att packa det där som alla har, men låtsas som att det inte finns!
Det kan vara en låda, en byrå, en garderob eller i vissa fall ett helt rum!
Den mest ordningssamme har kanske en liten låda, i köket.
Men, många har ett rum, eller en vind!

Jag pratar om "gott och blandat" lådan/ rummet.
Den, där man slänger ner sånt som man inte riktigt vet vart det hör. Ska inte kastas, men har ingen speciell plats och det får ligga där så länge..
Jag har en halv byrå.
Så idag har jag packet den och samtidigt försökt mig på att sortera lite.
I en sådan låda, eller byrå hittar man: gem, hårtofsar, presentsnören, batterier, suddgummi, pennor, kritor , tretusen skruvar i olika mått, ballonger, nålar, klistermärken, tejprullar, blompinnar osv..
Jag kan avslöja att jag inte behöver köpa orkidé klämmor på ett tag!
Varje gång jag har flyttat, så har jag lovat mig själv att den lådan/byrån ska försvinna.
Var sak på sin plats.
Och det funkar! Ett tag..och vips, så har man en låda full av krafs!
Märkligt fenomen!

Just nu vet jag inte riktig om det är kul eller jobbigt att flytten bara är runt hörnet...
Det blir en utdragen röra! ;-)
Men samtidigt mysigt att kunna gå emellan.
Och otroligt mysigt att det blev ett sådant radhus som vi hela tiden sagt att vi ville flytta till, när vi väl skulle flytta.
Det är jätte skönt att inte ha behövt kompromissa och flytta till något som är "nästan lika bra".
Nu blir det precis som vi ville!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar