Sidor

torsdag 30 november 2023

Första ljuset tänt!

Nu får man jul känsla vare sig man vill eller inte! Jäklar vad det snöat och snöar!
På bara ett par timmar fick vi rejält i början av veckan och sen har det bara fortsatt.


Bordet som står ute visar hur mycket snö vi fått.. och ingen anledning till oro, bordet ska slängas, så det gör inget att det blir förstört. 

Men det blir ju så otroligt vackert överallt!  Allt blir tystare och mjukare. 

Jag har hittat en förkylning, precis som typ alla andra jag känner! 
Egentligen är det dumt att ha några större evenemang eller möten från slutet av november till jul, för alla ligger sjuka under den här tiden på året. 
Jag var tvungen att avboka tre möten under torsdag och fredag, vilket är ovanligt. Jag borde inte ha dåligt samvete över det för jag kunde ju jobba ändå med allt annat som behövde göras, men inte ta fysiska möten. 
Och om inte allt för länge så ska jag inte vara involverad i det som planeras alls på dessa möten. men ändå är det inte likt mig att boka av, så det tog emot. 

När maken kom hem på torsdagen och kände sig ännu risigare och fick tydligt utslag på Coronatestet han tog, så kändes det bra att jag inte blandat mig med massa människor, för det är säkert det som skvalpar runt hos mig med, även om jag inte är lika rutten som han. Som vanligt. 
Jag blir sällan lika sjuk som honom. 

Jag hoppas att jag inte blir sämre i helgen för jag måste vara på benen nästa vecka som innehåller en massa planering och flera roliga event som jag ansvarar för, så sjuk är inte ett alternativ. 
Klart att det går, men blir meckigt för alla andra. Det går liksom inte att ha flera personer som har koll på allt, så kroknar jag blir det knepigt. 
Det är inte så mycket kvar på arbetsåret nu. Nästa veckar är som sagt lite galen, sen har vi ett större event veckan efter och sista veckan en planeringsdag och ett julbord, sen är det julledighet. Galet!

Jag har fortfarande inte köpt en ända julklapp så det kommer att bli lite spännande om vi till på köpet ska vara förkylda nu, hur vi ska hinna med det! Jag har inte ens köpt på nätet, som jag brukar göra. 
Men som alltid, det brukar lösa sig på ett eller annat sätt. 

Nästa helg ska jag på ett riktigt roligt julbord dessutom, med helt nya människor och nytt sammanhang, vilket blir jättekul och det missar jag inte för något i världen. Jag hoppas att maken är på benen så att han kan följa med. 
Det är lite galet för jag har fortfarande så svårt att fatta att jag är med i det sammanhanget.. 
Snart är det dags att summera året som gått- i rekordfart, trots att det varit ett litet mellanår ändå. 
Bästa var ju ankomsten av lilla barnbarnet, det var absolut höjdpunkten! :-) 

Sen ser jag fram emot nästa år -det blir drag under galoscherna igen! 
Undras när vi ska ha ett sånt där "vanligt" år egentligen, där det inte händer så mycket mer än det dagliga? 
Troligen aldrig för varken jag eller maken kan sitta still och låta bli att dra igång saker och tacka ja till grejer. 
Vi skulle troligen kunna jobba dygnet runt om vi satte den sidan till, för vi har alltid projekt på gång. 

Jag hade ju precis bestämt mig för att sitta still i båten och bara njuta av att det mesta lagt sig till rätta nu och vad hände?
Jo jag fick ett tips och jadå - det hoppade jag på! 
Men sitter man still kan det växa mossa på en ju.. Så nästa år blir spännande förhoppningsvis på flera sätt. 

Jag bokade in en ny hundkurs till början av året också, den här gången för Bella. Det blev preparat sök som är grundkursen för ytterligare spår kurser. När man gått den kan man gå nosework, spårning eller ID sök och jag är ju sugen på ID sök. 
Det vore så läckert att komma med den här 5 kg stora donnan och spåra upp försvunna katter eller andra hundar! 
Hon är sjukt spårsäker, så att utveckla det ska bli jätteskoj. 


Nåja, när arbetsdagen var över idag, så skickade jag upp sonen på vinden att hämta alla jul kartonger och sen hårdkörde jag jul!
Nu känns det betydligt juligare efter att jag farit runt ett par timmar. Det enda som fattas är dekoration i två adventsljusstakar och jag måste ut och gräva fram mossa under snön! :-)
Man ska egentligen ha inte ha sån mossa i pga brandrisken, men jag ska bara lägga det på botten och annat ovanpå, men behöver utfyllnad. 

Jag hoppas att jag vaknar tokpigg på lördag morgon så att jag kan åka ut och köpa de där första klapparna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar